Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2706 ggr
[Ai-chan]
9/26/10, 10:28 PM

Kaicho wa Maid-sama!

Kaicho wa Maid-sama, någon som har sett den nya serien? Jag tycker den är bra. =)

Blir det tro fortsättning på den? Någon som vet?

Annons:
nighwolf435-2
9/27/10, 9:09 PM
#1

de är Shoujo men många killar säger att den är ok

Liss
9/28/10, 12:27 AM
#2

Mangan är riktigt bra! Såg fram imot animen. Har bara sett dem tre första avsnitten av animen dock. Så kan inte direkt uttala mig annat än att det är rätt okej hittills.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ina96
10/8/10, 10:28 PM
#3

den e nicig, men hatar verkligen när den slutar mit i allt. :(

Nordqvist
10/9/10, 5:28 PM
#4

Jag började se den efter att ha läst den här tråden och jag tycker att den är bra! Känner igen mig ganska mycket!

AnnaMoonshadow
10/13/10, 10:27 AM
#5

Jag har sett hela serien och håller också på att läsa mangan. Animetappningen är faktiskt riktigt bra när det gäller att hålla sig till historien och även om animen slutar långt innan mangan så tyckte jag det var ett relativt avslutande slut ändå Skrattande Fast jag hoppas förstås på en säsong 2 ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
10/13/10, 1:18 PM
#6

Jag hoppas att det kommer en säsong till! Jag har fastnat och jag vill veta hur det går om Usui får Misa!! Skrattande (Ingen får avslöja!!)

Annons:
Liss
10/14/10, 4:35 AM
#7

Har sett hela animeserien nu. Och dem avslutade den ju i rätt bra skede. Dock vore det sjukt kul om dem fortsatte med säsong två.
Men tror serien gått rätt bra, så det borde nästan komma.

Tyckte även animen höll sig väldigt bra till mangan. Och det är ju en hel del mer som kommer, som jag gärna skulle vilja se som Anime :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
10/14/10, 11:43 AM
#8

#7 Åh när du säger sådär vill men ju ännu mer se mer! haha! Vågar man läsa mangan och förstöra animen eller ska man vänta och hoppas? Tungan ute

Liss
10/22/10, 5:34 PM
#9

#8 Jag lovar. Har du gillat serien hittills så kommer du absolut gilla det som kommer… ;) Mycket mer intriger och kärlek.

Mangan är väldigt bra. En sådan man vill läsa mer och mer utav. Men jag har faktiskt slutat läsa nu, på ett tag. Jag går och hoppas lite att säsong två kommer i Anime ;) hehe. Men det lär ju ta ett tag.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ai-chan]
10/22/10, 10:05 PM
#10

Den va bra. Men önskade mig en fortsättning av den =))

Nordqvist
10/23/10, 12:09 AM
#11

#9 samma här, hoppas på säsong två! jag vart helt farsinerad av den där serien!
Vågar man läsa mangan innan? Man kanske förstör då?

AnnaMoonshadow
10/23/10, 12:51 PM
#12

animen och mangan är rätt lika till handlingen så det beror helt på om du skulle vilja spoila en framtida säsong :D Du kommer inte störa dig på att de är olika i alla fall.

Själv sitter jag och läser den och bara väntar på att nästa kapitel kommer ut ^___^ fast det beror kanske också på att jag började läsa den innan jag sett animen

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
10/23/10, 1:45 PM
#13

#12 det var spoilingen jag var orolig för! men nyfikenheten tar ju över! gaah!

Annons:
Liss
10/24/10, 4:35 AM
#14

Klart det kommer spoila, ifall du läser. Mangan har kommit längre.

#12 Jag var likadan. Började läsa när den kom ut… satt som på nålar hela tiden och väntade på nästa :) Tycker det är väldigt olik andra romantiska mangas, thats what I like.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
10/24/10, 4:34 PM
#15

Det värsta är att man får sånna fantasier om romantik när man ser sånna där serier! Varför är inte alla killar som killarna i magor/animes? Obestämd Haha!

AnnaMoonshadow
10/24/10, 5:15 PM
#16

därför att killar också är mänskliga? :O

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
10/24/10, 6:26 PM
#17

Nääää….. Tungan ute men lite romantiska kan de väl vara?

AnnaMoonshadow
10/24/10, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

haha jo kanske det ;D Bara man är medveten om att man aldrig helt kan vara centrumet i någon annans liv på det sätt som manga/anime ofta beskriver. Kärlek handlar mer om förståelse, närhet och respekt än om romantik egentligen. Men visst önskar man sig romantiska tillfällen ibland xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
10/25/10, 1:14 AM
#19

Jo… men många killar (iaf de jag har haft) har det mest romantiska de gjort varit typ.. komma in naken i sovrummet med en ros och vill p****a! haha! Lite passion, en smekning på kinden, en blick.. inte mycket krävs från dem men ändå får man inget… :(
Fast ni kanske träffar super romantiska killar bara….

Romantik är ett måste ibland annars dör förhållandet ut i längden… Man blir mer som vänner än som ett kärlekspar….

AnnaMoonshadow
10/25/10, 2:34 AM
#20

haha mest romatiska killarna kan jag inte påstå xD förlåt men du känner inte min kille, ibland måste man slå in saker i skallen på honom xD älskar honom ändå. Men inte blir det mycket romantik där inte :/ däremot har jag lärt mig att förstå hur han visar vad han känner på andra vis. mer på hur han säger saker än vad han säger. hur han faktiskt lägger energi på att retas med mig också xD och en hel del andra saker.

Självfallet vill jag ha de där små smekningarna och blickarna, och de ögonblicken är väldigt väldigt få. Alla killar är inte romantiskt lagda. väldigt få skulle jag vilja säga. och jag och min kille ha gång på gång varit inne i en diskussion i ämnet. Jag har insett att det är viktigt att kunna läsa och förstå att de bryr sig och älskar ändå, även om de ibland inte alltid uttrycker det direkt i handling eller tal.Men självfallet är det alltid något man vill ha mer av. Man vill ha uppskattning och bekräftelse.

förlåt om jag babblar på, jag vet vad du är ute efter, men vill liksom bara säga att jag tror att man inte ska vara ute och förvänta sig för mycket. Det gäller att glädja sig med det som finns. Killar är tröga och rädda för att för öppet visa sina känslor (nu generalliserar jag och menar inte att ALLA är så), kanske för att det är ett bevis på maktlöshet och sårbarhet?

blubb blubb… Det är mitt i natten så om jag svammlar för mycket, sorry!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Nordqvist
10/25/10, 3:20 AM
#21

Grejen var att man bygger sånna fantasibilder av killar när man ser sånna animes! ^^  Min kille är iaf lite romantisk! Han köpte en ros till mig på vår "första dag som par" och han anstränger sig i sin rehab för min skull! Det ger så mkt! Men som sagt, fastasi - verklighet… Tur att man har Anime att fantisera till! Flört

AnnaMoonshadow
10/25/10, 4:13 AM
#22

haha precis, det är därför det är så sjukt roligt att läsa/se. För just då kan man fantiskera och jubla och njuta av löjliga romantiska ögonblick <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
10/25/10, 5:50 AM
#23

Jaa, man lever sig verkligen in i ögonblicken. Desamma med live-drama. Där är dem sliskigt kärleksfulla också, då dem inte ens vågar pussa varandra - för att det är så stort steg ^^ .. Gulligt!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
10/25/10, 12:01 PM
#24

Hihihi! <3 Ja!

AnnaMoonshadow
10/25/10, 4:59 PM
#25

<3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: