Annons:
Etikettcosplay
Läst 3950 ggr
Onslow
9/23/10, 10:05 PM

Vilken ska jag cosplaya?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni duktiga här på Japan.ifokus kanske kan hjälpa mig lite.
Jag vill cosplaya för första gången på UppCon 11 nästa år, och vet inte vem jag ska välja. Jag kommer välja någon från tv.spelet och animen Tales of the Abysss helt enkelt för att den är kärlek, men jag har lite problem. Dels har jag ganska stora läppar och väldigt snea tänder, det kanske gör det svårt att cosplaya en Manga utan läppar och med raka tänder? Ni ska få se bilder på mig först, och sen lägger jag ut en bild jag pusslat ihop i paint med olika karaktärer som jag kan tänka mig.
Kan även passa på att säga att färgade linser med styrka inte är något problem.
Sen ville jag fråga hur man får tag på peruker, känns VÄLDIGT onödigt och dyrt att köpa en med äkta hår.
Jag brukar vara otydlig, så berättar därför tydligt nu vad jag vill. Jag undrar alltså vem av karaktärerna på sista bilden som du tror att jag skulle kunna göra en bra cosplay av. Tack. :)

Bild ett på mig.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Onslow
9/23/10, 10:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild två.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
9/23/10, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och karaktärerna.
Säg bara den siffra på karaktären som du tror skullle passa mig. Tack på förhand. (:

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Deleted Account]
9/23/10, 11:24 PM
#3

5 eller 6:an :D dom såg riktigt söta ut. De har din ansiktsform (y)

[VictoriaR]
9/24/10, 1:01 AM
#4

6an skulle passa dig bäst! Du kan ju klippa håret som henne (om du vågar;) ) Tycker det är mycket mer häftigt om man cosplayar med äkta hår än om man använder en peruk..!

Azmaria
9/24/10, 2:42 AM
#5

3 eller 6 skulle vara riktigt bra till dig tycker jag  ;)

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
9/24/10, 8:51 AM
#6

Tack alla som svarat!

#4 Klippa mig vågar jag nog inte. (;

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Ai-chan]
9/24/10, 10:06 AM
#7

6an speciellt tycker jag om du vågar klippa det. =)

Om du vågar färga håret så 3an kanske. Eftersom det är långt hårt där och så.

Annars kanske 3an. =)

Annars finns det väll peruk med.

[Wildglow]
9/25/10, 3:37 PM
#8

Jag ska också på Uppcon 11 ^^ men jag är fortfarande i välja-cosplay-fasen än xD

Onslow
9/26/10, 7:53 PM
#9

Tror att det blir Natalia (6) eller Peony (7). Peony har inte de svåraste kläder för en nybörjare och så får jag ju sy en rappig(grisarna)! c:
Vilken av dessa tror ni är bäst? Med Peony kan jag ju använda mitt eget hår dessutom.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[VictoriaR]
9/26/10, 10:11 PM
#10

Kan man inte köpa färdiga cosplaykläder? Finns ju om man ska cosplaya j-musiker i alla fall, så jag antar att det finns för mangafigurer också? Oskyldig

Onslow
9/26/10, 10:26 PM
#11

#10 Jodå, men det känns ju inte kul om man t.ex ska ställa upp i någon tävling. c:

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
9/26/10, 10:32 PM
#12

#11 om du skall ställa upp i cosplay tävling så måste väl kläderna vara sydda för hand och inte köpta har jag för mig? (föutom skor och sånt som man kan skaffa)

för om kläderna är köpta räcknas det som fusk väl i cosplay tävlingarna, om tävlingen går ut på bästa cosplay plagget typ? xD

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
9/26/10, 10:33 PM
#13

#12 Det handlar väl om att lika sin karaktär mest, inte om kladerna? Har jag lärt mig iallafall. c:

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Azmaria
9/26/10, 10:43 PM
#14

ahaja, de kan ju hända, men jag utgick mest från reglerna från en cosplay tävling från uppcon10 där de skrev i reglerna att man inte får köpa cosplay kläder och använda dom direkt som dom är utan  man m,åste sy om dem om man skall använda dem. 

faast den kan ju hända att tävlingen tillåter köpta plagg i det här fallet du skall fara på :P men om du inte skall delta i tävligen är det ju  fritt fram att använda cosplay kläder hur som helst ^^

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
9/26/10, 11:38 PM
#15

jag antar att det här med att sy dräkter hör till för många, men sånna som inte kan sy  (delvis jag Tungan ute) uppskattar nog utbudet som går att köpa..^^

En bra cosplay för mig är någon som har lyckats fixa frisyren (äkta hår såklart!) och sminket bra, sen tycker jag inte det spelar någon roll om kläderna är köpta eller gjorda av den själv..:)

[Tan-chan]
11/30/10, 8:20 PM
#16

Att tävla i cosplay på Uppcon måste man ha sytt kläderna själva. Det är inte bara en look-a-like tävling, utan det är också hur bra man har lyckats tillverka cosplayen själv.

Och om du har stora läppar är det lätt att åtgärda det med hudfärgat läppstift som tonar ner pigmentet på läpparna. Se bara till att läppstiftet inte är glansigt, för då ser läpparna ännu större ut.

Ett tips är att använda läppcerat under läppstiftet först, så att läpparna inte torkar och flagnar. Sedan kan man använda lite puder innan man smetar på läppstiftet. Pudret gör så att läppstiftet håller längre.

Glöm bara inte att skrubba läpparna först på gammal hud så att du inte får fula sprickor och liknande på läpparna.

Onslow
11/30/10, 9:28 PM
#17

#16 Tack så mycket för tipset, ska tänka på det.. :)

Har funderat på någon från Tokyo Mew Mew ^^'
Gillar inte serien jättemycket men jag tycker den är gullig och jag har inte sett så många svenska Tokyo Mew Mew cosplayare. ^^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
11/30/10, 9:34 PM
#18

#17: No problem at all. (^_~)

Jag har faktiskt inte heller sett så många svenska Tokyo Mew Mew-cosplayare. Kanske du ska satsa på det så du verkligen blir ensam med den cosplayen?

Det är inte alltid sådär jättekul när man ser andra som cosplayar exakt samma som en själv. Det sprang ju runt tre Finland-karaktärer på Uppcon 10. (O_o)

Onslow
11/30/10, 9:39 PM
#19

#18 Men jag har svårt att välja en från Tokyo Mew Mew, är lite äver 170 och min favorit i serien (Pudding ;P) är typ 120. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
11/30/10, 9:50 PM
#20

#19: Men sånt spelar ingen större roll. Handlar ju mer om hur du lyckas få till cosplayen, om du är lik eller inte. (^_~)

Min cosplaykaraktär är 154 med platåskor (!!!), men jag är 162 utan platåskor. Och jag måste ha platåskor till denna cosplay, så jag blir ju ännu längre. Haha!

Annons:
Onslow
11/30/10, 9:53 PM
#21

#20 Haha, men det är ju rätt stor skillnad på 120 och 170. :P Hon är typ skitkort.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
11/30/10, 9:56 PM
#22

#21: Tycker inte du ska bry dig om sådant. (^_~)

AnnaMoonshadow
12/1/10, 12:30 AM
#23

nej längden tycker itne jag heller att du ska bry dig om. Kanske skulle tänka på det mer om du körde en grupp.cosplay med andra TMM-karaktärer men bry dig inte när du är ensam :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
12/1/10, 1:32 PM
#24

#23: Precis!

Jag har dock lite problem med min längd nu när en kompis ska cosplaya Akira från samma serie. Jag är inte ens i närheten av Rins korthet, men kompisen är nästan exakt lika lång som Akira. Så vi får se hur det går till. xD

Upp till toppen
Annons: