Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 4628 ggr
[Ai-chan]
2010-09-23 09:03

Första manga

Vad var er första manga som ni började läsa?

Och vilken manga gjorde så ni fastnade för Manga?

Annons:
bea28
2010-09-23 16:31
#1

euuuhm. jag vet inte riktigt vilken Manga jag läste allra allra först. har läst så många, men jag antar att mitt mangaintresse började på allvar när jag läste alla naruto-kapitel. Sen såg jag på Bleach, men blev jätteirriterad när det blev en massa Fillers, så gick över till mangan för att komma vidare i historien ;)

Azmaria
2010-09-23 17:18
#2

Tro det eller ej men det är Ranma ½. Haha inte direkt min typ av Manga men ohohojaja vad den var utflippad. xD men jag gillade iden med att de böt kropp när de fick kallt/varm vatten över sig. Epic. xP

Men karakärerna däremot var öh..inte de bästa. Huvudpersonen jo var hur nice som helst ;) men Akane däremot. Usch, hade lust att vrida om henne när hon syntes till vid varje sida xD

Efter Ranma ½ läste jag sista Tokyo Mew Mew boken. men jag dissade boken så mycket att jag lämnade den också. Men Den boken som fick mig att läsa aktivit med Manga böcker var Chrono Crusade, Älskade historien, och jag gör det fortfarande!

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
2010-09-24 01:02
#3

Dragon Ball och Yu-gi-oh är mina ända älskade mangaböcker jag har läst! ;P

EPiCFAiL
2010-09-24 23:53
#4

Den första "mangan" (om man ens vågar kalla det Manga XD) var Sailor Moon, i tidningsform. Jag läste den mycket som liten. Men den första riktiga mangan jag läste var Yu-Gi-Oh! Och då jag riktigt började fastna för Manga var då jag läste Bleach och Naruto, det är mina favoriter. Jag har aldrig läst någon dålig Manga (förutom xxxHolic, den gillade jag inte), utan alla jag läst har varit jättebra! ~~

Liss
2010-09-28 00:51
#5

Jag hatade Manga först. Tyckte det var skit jobbigt och astråkigt. Har ingen aning om vart dem tankarna kom ifrån.

Sen halkade jag in på en, som jag inte alls kommer ihåg namnet på, och tyckte det var bra helt plötsligt.

Lite skillnad mellan Anime och Manga för mig. Inom Manga läser jag i stort sätt bara shoujo. Medan inom Anime blir det oftast shounen.
Så sedan läste jag KouKou Debut och vart fast.

Och sen gick det nedför med shounen-ai… hmn.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-10-01 12:48
#6

Jag läste Love Hina! ^^ men jag har alltid kollat mer p¨å Anime än läst Manga, just för att det är lättare att få tag i Anime online och det är skit jobbigt att läsa Manga online….

Annons:
SanK
2010-10-02 23:49
#7

Första mangan jag läste och fick hem till bokhyllan var ju Dragonball. och jag fastnade rätt så snabbt. Det var faktiskt min mormor som köpte de fyra första åt mig :D. Kan ju säga att det var lite tack vare henne som jag kom in på det hela^^.

jjoy
2010-10-19 14:10
#8

Första mangan jag läste var Yu-Gi-Oh, fast läste bara de tio första böckerna eller nått, sen tror jag att det var One Piece, och efter det Tokyo Mew Mew och då blev jag helt såld på shoujo :)

AnnaMoonshadow
2010-10-19 22:49
#9

oj, tror att första mangan jag läste var Dragonball 2.. eller om det var nr 3… Lånade av min kusin i vilket fall. DOck fastnade jag inte riktigt helt. Den första serien jag köpte själv och som verkligen fick mig att fastna var Kamikaze Kaito Jeanne. Efter det har jag varit en trogen shojo-läsare ^__^

Har lärt mig läsa på datorn också, även om jag tyckte det var tråkigt i början. Så nu slukas allt!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Mandi_
2011-07-16 22:03
#10

första mangan var nog NaNa, fast då fattade jag ingenting.. (det var fera år sedan.. jag var inte japanintresserad då, så jag slutade efter bara några sidor för att jag inte fattade något..)

men först mangan jag läste på ''riktigt'' var nog Sugar Sugar rune

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

lisa95
2011-07-16 22:07
#11

Min första Manga hette "faster than a kiss" har jag för mig. Läste bara lite grand, enda anledningen till att jag läste den var att jag ville testa Manga.

Haha kommer ihåg att jag googlade "how to read manga" för jag fattade ingenting, hade ingen aning om att man skulle läsa från höger till vänster ;)

Men läste som sagt bara lite av den men den första som jag läste "på riktigt" var faktiskt en Yaoi "only the ringfinger knows" eller den är kanske mer Shounen Ai?

Efter det var jag fast ;)

[Havsmussla]
2011-07-19 18:43
#12

Den första mangan jag jag verkligen fastnade för var Mästerdetektiven Conan, vilket fortfarande är min favoritmanga. Vilken som var den allra första kommer jag faktiskt inte ihåg.

Onslow
2011-07-20 17:11
#13

Jag började med Anime innan jag läste Manga. ^^'

Men första hela mangan jag läste (och läser) är KuroShitsuji. Det är absolut min all-time favorit! Jag läste typ första kapitlet av Loveless som absolut första Manga, men jag fastnade inte för att läsa Manga då.

Andra favoriten för tillfället är After School Nightmare, som jag håller på att läsa. Känner igen mig så sjukt mycket i en av karaktärerna, Midori, att det nästan var jobbigt att läsa om henne… Hon är en ganska tragisk karaktär, fast känner som sagt verkligen igen mig i henne. I övrigt är mangan superbra, tycker jag.

Ehe, det blev lite OT med min lilla review… F'låt. (aa')

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Banankaka320
2011-07-24 00:21
#14

Love Hina! Och sen Chobits (a)


Darkclam
2012-08-24 01:02
#15

Den första mangan jag läste var Yu-Gi-Oh men sen gick det säkert ett par år innan jag läste någon mer Manga..

då hittade jag shoujo stars i affären och köpte den på infall och fastnade i friutsbasket.. seriöst den sötaste Manga man kan läsa! helt underbar är den :)

TatsuOni
2012-08-27 16:06
#16

One Piece var den första. En kompis fick mig attt köpa första boken och sedan var jag fast.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Zossan
2012-08-28 10:04
#17

Tokyo Mew Mew var den första! :)

[Tilde]
2012-08-28 23:37
#18

Den första jag läste var den första som kom till Sverige på riktigt, Dragon ball :P Efter det läste jag One Piece, Ranma ½ (så himla härlig serie!), DNAngel, osv. Min absoluta favorit var i alla fall POWER!! Glad

Upp till toppen
Annons: