Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 1658 ggr
dreamstone
2010-09-19 14:26

Mitt första Konvent.

Det var bara för några månader sen som jag först träffade på ordet "cosplay- konvent". Det verkade kul, och hade ingen aning om att det fanns något sådant

i sverige! Jag och min kompis ville gå på Meuwcon. Vi såg så mycket framemot det! Till vi upptäckte att den arrangeras VARTANNAT år!

Så vi kommer alltså inte kunna gå på konventet nästa år som vi ville.

Kan ni rekomendera något Konvent som kommer att hållas 2011? Funderar på Närcon, men det verkar så stökigt- Am I right?

http://toyonsplats.wordpress.com/2010/09/18/besvikelse-stod-skrivet-i-hennes-annsikte/

Annons:
[VictoriaR]
2010-09-19 17:58
#1

Uppcon i Uppsala  vet jag finns, sen så tipsade Ai-chan om whatevercon i Gävle Glad

dreamstone
2010-09-19 19:12
#2

haha, "whatevercon" Låter kul. Ingen som någonsin varit på Närcon? Av alla jag har kollat på så är den på den bästa tiden (då man faktiskt kan åka) Ska börja på gymnasiet nästa höst, så jag antar att jag kommer få lite fullt upp med att passa in i skolan och så…

[Deleted Account]
2010-09-19 20:34
#3

:) Närcon va awesome, det fanns massa aktiviteter, jättesnälla arbetare och konvents chefen smalt in och umgicks med folk (Inte sådär flummigt, men inte heller allt för seriös)

Upp till toppen
Annons: