Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 6797 ggr
iLOVE
10/30/10, 11:41 PM

Tips på bra koreansk drama?

Känns som om jag har kollat på alla bra koreanska dramor om det finns någon som kan nämna en som är skitbra som jag inte har sett blir jag SUPERGLAD!

Annons:
Liss
10/31/10, 4:51 AM
#1

The 1st shop of Coffee prince.

Om du nu har lyckats missa den, det vill säga :)
Det var den enda jag kom på för tillfället…

Smile, you också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

iLOVE
10/31/10, 12:03 PM
#2

Tack :)

Jag har redan sett den men jag kan se den igen^^ Skrattande

Liss
10/31/10, 1:21 PM
#3

Haha, förstod nästan det om du är koreanskt drama fan. Den får man liksom inte missa då ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

iLOVE
10/31/10, 2:36 PM
#4

Haha, asså den är ju grym! ^^

Har kommit typ en halvt liknande Coffee House men den var inte så bra:/

AnnaMoonshadow
10/31/10, 5:00 PM
#5

har bara förslag som jag vet du sett xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[wylga]
11/1/10, 10:32 AM
#6

Jag fortsätter att rekommendera I'm Cyborg But That's OK. Bästa koreanska dramat jag har sett. :3

Annons:
iLOVE
11/1/10, 8:14 PM
#7

Är inte den en film? :)

Pu-Chan
11/2/10, 2:41 PM
#8

Playful kiss, Hana Yori Dango, Perfect Taste, Kim Tak Go- king of baking

Liss
11/2/10, 5:56 PM
#9

#8 Menar du Personal Taste? Blev lite fundersam :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

iLOVE
11/3/10, 7:23 PM
#10

Kim Tak Go- king of baking har jag inte sett  :O

Den kommer jag se snarast ^^

[wylga]
11/5/10, 3:13 PM
#11

#7 Jo det är det väl förstås… Tänkte inte så mycket när jag postade. Men bra är den i alla fall. ^-^

Pu-Chan
11/6/10, 10:56 PM
#12

#9 hahah ja det menade jag nog xD

Liss
11/7/10, 2:22 AM
#13

#12 Tänkte väl det :) hehe

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
11/10/10, 9:32 AM
#14

Ska det bara vara koreanska eller går japanska dramor bra oxå?

Liss
11/10/10, 3:17 PM
#15

Nu räknar jag säkert upp rätt självklara, som du möjligt har sett redan. Men ändå :)

The imperial household
Boys over flowers
My girl
My lovely Sam Soon
Full house (alla sa att den var jätte bra, jag tyckte inte den var så fantastisk)
Delightful girl Choong-Hyang
Starway to heaven
Spring waltz
Thank you
Personal taste
Tree of heaven
IRIS
9 End 2 outs
Fantasy couple
My fair lady
A love to kill
Sorry I love you
Pasta
The vineyard man
Who are you?

Det kanske räcker ^^ Några har jag faktiskt inte hunnit se själv. Har en "att-se-lista" och ta mig igenom.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

b-ttson
11/16/10, 7:58 PM
#16

you're beautiful  ^_^b

iLOVE
11/19/10, 10:50 PM
#17

#15

Oh, har inte sett många där. :O ska verkligen kolla in ^^

# 14

Helst koreanska eftersom jag är inne i en sån fas men ska snart byta till japanska då ladda på ^^

DaHamster
10/15/11, 1:01 AM
#18

Mary stayed out all night: jag älskar allt i detta drama: De tre huvudkaraktärerna, storyn, musiken, humorn, har du inte sett den MÅSTE du verkligen det!

You're Beautiful: Uunderbart roligt drama om en nunna som tvingas låtsas vara sin bror i ett känt koreansk pop-band.

My girlfriend is a Gumiho: Rekommenderas starkt. En kille släpper ut en Gumiho (a nine-tailed fox i skepnad av en vacker tjej) ur en tavla där hon har varit fånge i över 500 år. Ett väldigt fint och roligt drama. Den gästskådespelas även av några karaktärer ur You're Beautiful.

1st prince coffee shop: Såg att du sett denna, men skriver med den ändå eftersom den är så underbar

Secret Garden: Handlar om en stuntkvinna och en rik kille som råkar byta kropp.

Boys before Flowers: Detta drama är så populärt att du troligtvis redan sett det, men tar med det ändå.

Bad Guy: Spännande och fint drama med VÄLDIGT bra skådespelare i.

Witch Yoo Hee: Roligt drama om en stram kontorskvinna som desperat vill ha kärlek. skådespelerska från Bad Guy

Pasta: Har precis börjat kolla på denna, men gillar det jag har sett. han som spelar Ssjuljas pappa (hunder i coffee prince) har huvudrollen.

Antique Bakery;Rolig och Gay koreansk film. :3

Gokusen: SJUKT roligt drama. handlar om en kvinna vars största dröm är att bli lärare. Det enda problemet är att hon är dotter till en Yakuza-boss. Två underbara skådespelare i dramat är Matsumoto Jun och Oguri Shun Från Hana Yori Dango.

Hana Yori Dango: Originalversonen av Boys Before Flowers.

Taking care om the Young Lady: Har bara sett början av denna och den verkar helt ok. :) Huvudkaraktären spelas av hon som har huvudrollen i Coffee Prince. Hon är dock väldigt annorlunda i detta drama. x)

Personal Preference eller Personal Taste: Roligt och bra drama med Lee Min Hoo i huvudrollen

Baby and me: rolig koreansk film med Jang Geun Suk i huvudrollen. Han hittar en bebis utanför sin dörr med en lapp som säger att det är hans. xD

har hört att Mischievous Kiss ska vara väldigt bra, men har inte börjat kolla på den än. :)

Det känns som jag har glömt någon, men du har iaf många bra draman rekommenderade här iaf. :)

lee sin-mi
9/22/12, 3:47 PM
#19

vad sägs om becoming a billionaireFlört

AnnaMoonshadow
10/6/12, 12:26 PM
#20

Tänkte höra om någon här sett nått avsnitt av The Great King's Dream och om den i så fall är bra? är lite nyfiken men har lite ont om tid att leta mig fram till bra serier ^__^'''

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Aily
10/6/12, 1:12 PM
#21

Secret Garden är underbar.

Just nu följer jag andra säsongen av Vampire Prosecutor. Älskar den även om första säsongen var bättre än vad jag sett hittills i tvåan.

 

AnnaMoonshadow
10/6/12, 1:29 PM
#22

Secret Garden är fantastisk. Har hört om Vampire Prosecutor från en vän till mig men har inte vågat testa. Kanske är värt ett försök ändå? :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
10/6/12, 1:39 PM
#23

Absolut! Jag älskar ju snygga vampyrer i alla former, och just denna vampyren… *dreglar lite* Flört

 

AnnaMoonshadow
10/6/12, 2:00 PM
#24

hehe det är ungefär vad hon har sagt också, men jag drar mig alltid för att blanda fantasy med asiatisk drama xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
10/6/12, 2:15 PM
#25

Du gillade ju Secret Garden, och det är ju fantasy. :)

Vampire Prosecutor är ju mer ett polisdrama, spännande och ibland skitäckligt, med en vampyr som superhjälte. :P

 

Upp till toppen
Annons: