Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Övrigt

Okaeri.se

2010-10-13 17:30 #0 av: [Ai-chan]

Någon som har handlat hos http://www.okaeri.se ? Är det ett bra ställe?

Anmäl
2010-10-14 12:07 #1 av: Nordqvist

Nä men har kikat in där för ett tag sedan! Fanns inte mycket jag gillade, men jag vart förälskad i den lilla "vovven i lådan" sparbössan! haha! Tvingade pojkvännen att han ska köpa den till mig i julklapp! Skrattande

Anmäl
2010-10-14 12:08 #2 av: Nordqvist

http://www.asiajam.com/ har en del snygga kläder! lite dyra tycker jag men såå snyggt!

Anmäl
2010-10-14 21:38 #3 av: dreamstone

När jag kollade runt där, så märkte jag att alla de där "tillbehören?" verkade vara för någon "hobby?" de kallar "Deco?"

Vad sjutton är detta för nytt jag har stött på!?Förvånad

Anmäl
2010-10-15 00:44 #4 av: Nordqvist

Man kan väl göra typ halsband, armband och acesoarer och sånt tror jag! Pyssel!

Anmäl
2010-11-05 17:41 #5 av: acinom2

Absolut, kan verkligen rekommendera dem. Bra service och man kan vara säker på att de är äkta varor de säljer. :D JÄTTE NÖJD!

Anmäl
2010-11-05 18:25 #6 av: AnnaMoonshadow

#3 kan det inte ha med decora att göra? det förkortas deco ibland. Och jag vet att många "decoras" gör sina smycken och tillbehör själv eller köper handarbeten från andra för att få vad de vill ha. Som exempel finns det många sådana hobby-bilddagböcker och bloggar.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2010-11-05 22:34 #7 av: Yossi

:O jag tror Deco står för det simpla Decorations, eftersom det är små fejkbakelser man gör som inte nödvändigtvis används som smycken utan nånting som bara kan stå på en plats och se bra ut. Har sett många Sweet lolitas göra Deco-smycken, tror inte Decoras har så mycket shiny-shiny saker utan mer färglada "barnsliga" smycken :)

Anmäl
2010-11-06 01:30 #8 av: AnnaMoonshadow

hmm... Det kanske är sant xD låter faktiskt mer rimligt  ^___^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2010-11-06 01:45 #9 av: Liss

Deco - decorations - man dekorerar sina egna saker/smycken etc.

Anmäl
2010-11-21 20:06 #10 av: dreamstone

Jaa! Det låter ju kul! Ska kolla lite mer

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.