Annons:
Etikettmusik
Läst 2050 ggr
[VictoriaR]
2010-10-19 22:43

Dåliga j-band?

Finns det några band ni inte gillar?

Är inte meningen att man ska skriva en massa skit om bandet, bara lite intressant att veta vad ni gillar och inte gillar Glad

Annons:
[VictoriaR]
2010-10-19 22:47
#1

Aicle, tycker sångaren har sjukt jobbig röst haha >.<

SID lånade en skiva av Pu-chan, man brukar ju i alla fall gilla någon låt men verkligen alla var dåliga tyckte jag Tungan ute

Sånt här gör mig ganska ledsen också..förstår inte riktigt meningen med sån här musik..Obestämd

AnnaMoonshadow
2010-10-19 23:01
#2

Wtf! O__o håller helt med, fattar inget av den videon….

Annars är jag lite rädd att stöta mig med folk nu, men om jag ska nämna något band jag inte är så förtjust i så blir det nog Dir En Grey. Inget illa menat och det är inte så mycket för musiken som för deras videor. Jag är rätt känslig så dem gillar jag inte xD

Ett annat band jag inte gillar är AKB48. Jag förstår mig inte på det där. Visst, de har musik man blir glad av. Men hallå, sedan när behöver ett band 48 söta tjejer i underkläder/bikini/skoluniform för att framföra en låt?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[VictoriaR]
2010-10-19 23:18
#3

#2 Håller med dig ang Dir en Grey.

Kyo är det något fel på (ursäkta mig) men man skär sig inte på scen, det där med att han får ut sina känslor genom det är bullshit, 0 respekt för honom.

Sen så tycker jag inte alls Dir en Grey är särskillt bra, visst finns det en del låtar som jag gillar men det mesta är inte alls bra Tyst

döda mig inte, men enligt mig är Dir en Grey sjuuukt överskattade,haha

PVn du lade upp, antar att söta flickor med lite kläder säljer ganska bra i Japan Obestämd

AnnaMoonshadow
2010-10-20 01:45
#4

haha då är vi överens. Men jag har verkligen träffat på folk som tycker att deras musik är bra och allt så, och då får man ju tycka det också. Fast jag förstår det inte, jag kan inte ens se förbi videon för att ge musiken en chans.

Jo så är det ju, men ändock förstår jag det inte. Det sitter nog en liten feminist inom mig xD Dessutom finns det folk som säger att de tycker om AKB48 men att det inte är på grund av att de är lättklädda. Men kan man verkligen orka lägga 48 tjejers namn på minnet, speciellt när medlemmarna byts ut med jämna mellanrum om jag förstår rätt? OCh kan låtarna verkligen vara bra när varje tjej typ har chans att få max en rad att sjunga?? Tycker inte riktigt det räknas som musik längre…

Jaja folk får gilla vad de vill xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
2010-10-20 01:53
#5

Och här går jag och gillar aicle för deras udda sånger, kontraster och fjolligheter xD

Emm ja, band jag inte gillar:
Himeyuri.

(samma sångare som i #0)

sen har jag lite svårt med Zoro.

och de band jag har "försökt gilla" men känns fortfarande  "platta/uttryckslösa" för mig:

Irokui

The kiddie.

svårt att förklara och uttrycka men men…

^^'

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
2010-10-20 03:11
#6

#5 Jag älskar en låt med Himeyuri, Sennen no koi är sjukt skön tycker jag! ^^  Efter det är Mashiro o hans pakt inte så populära hos mig lol

haha, Aicle verkar ha ganska många fans! Glad

Annons:
Nordqvist
2010-10-20 14:43
#7

Wow… Dir En Grey….

1: Inte min smak på musik
2: Sid Vicius + Iggy Pop = Bra isär men katastrof kombinerat (Sångaren påminner lite om dem båda!)
3: Jobbigt och groteskt!

Jag gillar ju mest Visual Kei grenen och har faktiskt inte hört så många band, men det finns ju några som är både bra och dåliga! Som Buck-Tick tex.. Jag har hört några bra låtar och några som jag verkligen inte tyckte om!

[Deleted Account]
2010-10-21 02:50
#8

Det finns ett band som heter MiniMoni som har fina röster D: men slösas bort på att repetera samma ord om och om igen, som t.ex Aiin Aiin Aiin

Upp till toppen
Annons: