Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5327 ggr
Nordqvist
10/19/10, 7:09 PM

OT: Tatuering!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ritat en tatuering med Kanji som jag fastnade för, själva meningen alltså! jag ska bara ha råd och komma på vart jag ska sätta den först….

Vad tycks? Skrattande

Annons:
[wylga]
10/19/10, 8:02 PM
#1

Tjusigt! Men vad står det? :)

[VictoriaR]
10/19/10, 10:50 PM
#2

Coolt! frågar som #1, vad betyder det? :) Har fått för mig att det skulle passa på insidan av handleden, haha Tungan ute

Nordqvist
10/19/10, 11:57 PM
#3

#1 Tack! #2 Namida no Ondo - Temperature of Tears! Glad

Den är nog lite för stor för handleden tyvärr… Obestämd Funderade på nacken eller svanken! Glad Fast då ser ingen…. Obestämd

[VictoriaR]
10/20/10, 12:39 AM
#4

#3 häftig mening!

oj jag tänkte på insidan av armen haha Tungan ute Svanken skulle nog vara snyggt, man ser ju på somrarna i alla fall Flört

Nordqvist
10/20/10, 9:28 AM
#5

#4 Skrattande Det är en låttitel på en av SID's låter! Hihi! Skrattande Det lutar mer åt nacken tror jag, men man vill ju gärna kunna se den själv oxå! Svårt det där med placering! haha!

bea28
10/20/10, 11:54 AM
#6

jag tror att den skulle passa jättebra i nacken faktiskt :D

Annons:
Nordqvist
10/20/10, 2:30 PM
#7

#6 Frågan är ju om den syns då?

Liss
10/22/10, 6:00 PM
#8

Du får ha uppsatt hår JÄMT! ;)

Sen är det ju bara fantasin som sätter gränser, du har en hel kropp att tatuera dig på.

Har med tänkt ha en japansk text. Men inte i Kanji faktiskt :) Jag funderar på insidan av underarmen. På längden då alltså.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
10/23/10, 12:16 AM
#9

#8 Det är ju det att jag slutat med uppsatt hår JÄMT eftersom det började falla av/gå sönder där toffsen satt…. Nu har jag det bara hemma eller i stallet! Tungan ute Guu' så svårt med placering! Mitt på magen kanske? Eller inte… TIPS!?!?!?!

Jag funderade på de 5 (ja 5!!) elementen i Kanji förut på övre delen på ryggen… men ångrade mig ganska snabbt eftersom de inte direkt har någon större betydelse för mig förutom att jag har eld som element…

Liss
10/23/10, 5:21 AM
#10

Ja, förstår det. Toffs är inget bra.

Längst ryggraden, Längst med armen någonstans, längst med foten, på innersidan av vaden, på sidan av midjan. Som sagt, fantasin sätter gränserna. Och du kan ju alltid göra tecknen mindre eller större. Beroende på plats.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[wylga]
10/23/10, 12:03 PM
#11

Underarmar och handleder är enligt mig de finaste ställena att tatuera, men det beror ju förstås på hur stor tatueringen är och så.

(Du måste visa bilder när du har bestämt dig och det är färdigt! :D)

Nordqvist
10/23/10, 12:35 PM
#12

#10 mindre vill jag nog inte ha för då syns det så såligt! :P men om man sätter lita sakura flowers runtom kanske man kan ha den vid sidan av midjan som du sa! Annars blir den nog lite tråkig om det bara är kanjit….

#11 Det dröjer npg ett tag för jag måste spara ihop pengar först! haha! Vet iof inte vad det kan kosta… men jag lovar att lägga upp när det kommer!

Nordqvist
10/23/10, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu har jag skissat hela dagen och funderat som en galning och såhär kommer det slutgiltiga resultatet att bli! Ungefär! Någon måste rita snyggare blommor bara… haha! Nu fattas bara pengarna och modet! ^^

Annons:
[VictoriaR]
10/23/10, 6:59 PM
#14

#13 ser bra ut! Kommer säkert bli supersnyggt!

Nordqvist
10/23/10, 7:46 PM
#15

Min pokvän (Som är MYCKET bätre än mig på att rita!) ska göra om blommorna och göra dem mindre! Min lillebrors flickvän gnäller på Kanjit att det ser ut som ett barn har skrivit dom och att japaner kommer titta konstigt på den.. men jag sja inte strippa för några japaner (Om inte Kanon, Aki eller  Kamijo dyker upp! hehe!)…

Liss
10/24/10, 4:29 AM
#16

#15 Haha!!

Men det såg bra ut. Brukar oftast bli mycket snyggare när man har något runt eller vid en text :)
Jag har fyra tassar vid midjan/höften. Ska lägga till en text med för att göra det till något mer.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
10/24/10, 4:36 PM
#17

Jag tyckte blommorna passade med som för att kompensera den "negativa" texten… För mitt liv har ju inte bara bestått av tårar! Skrattande jag har ju underbaraste dottern i världen och bästa pojkvännen (Väldigt förstående och tålmodig måste tilläggas! Fangirl fantasy tålmodig! haha!)

Liss
10/25/10, 6:57 AM
#18

Jo precis. Haha, fangirl tålmodig. Vilken tur du har ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
10/25/10, 11:59 AM
#19

Ja! Skrattande

Upp till toppen
Annons: