Annons:
Etikettövrigt
Läst 1857 ggr
Nordqvist
2010-11-16 01:57

Mina boys! ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har i många många dagar skissat och fantiserat fram två karaktärer som jag.. Ja jag vet inte, tänkte skriva om? Eller nåt… Och här är väl inte det slutgiltiga resultatet, men det bästa hittils!

De är namnlösa båda två än så länge! Tips/förslagnamn är välkommet!

Boy #1:
Blont långt hår, 184 cm lång och 24 år gammal. Har någon gång i sina yngre dagar fått stämpen som en fighter och hamnar därför ofta i slagsmål och många vill möta honom eftersom han är både duktig och stark. Men innerst inne vill han bara vara ifred och hitta kärleken. Hans intressen är hantverk av olika slag och han tillverkar knivar. Han älskar att läsa, gärna deckare. Favoritmaten är pasta och han är beroende av Cocacola light.

Boy #2:
Ljusbrunt hår, 172 cm lång och 22 år gammal. Rikemansbarn. Älskar kvinnor av alla dess slag och åldrar. En riktig playboy som redan vid 16 års ålder skaffade fake-ID för att kunna utöva sitt intresse, sin passion. Är ganska känslokall mot alla utom Boy #1 som är den enda han kan öppna sig för. Han hatar sin mamma som lämnade honom med pappan och barnflickan när han var 6 år gammal och detta är förmodligen varför han blev en playboy. Han intresse är som sagt kvinnor och han äter gärna biff. Han dricker lite för mycket alkohol och bakelser är hans svaghet. Många tjejer suktar efter honom, men hans hjärta klappar bara för en enda person…. Flört

Ja jag kom på Boy #2 först, därav hans långa historia! hade kunnat skriva massa mer om honom! hihi!

Så vad tycks?
(Jag ska försöka installera scannern sen…)

Annons:
Nordqvist
2010-11-16 14:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till bild på boysen! ^^

Ska som sagt vara till en "historia" därav bakgrunden på bilden! ^^

Nordqvist
2010-11-16 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nu har de fått namn oxå!!

Boy #1: Katashi Jiro-san (Blonda långhåriga)
Boy #2: Hideki Akio-san

Skrattande

Azmaria
2010-11-16 18:27
#3

Niice nice ;Dintressant beskrivning på karaktärerna, me like ;P det doftar Yaoi serie? har jag sniffat rätt på beskrivningen? ;)

Namnen passar också bra in på dem. ^_~

själv har jag säkert över 100 karaktärer som jag har skapat ;P (okej det där var en överdrift men många iaf)

oxh tjaa namn är som sagt svårt att hitta på. Just nu har jag en karaktär som söker namn. ett tyskt namn. xP

Så om någon e bra på tyska och tyska namn till flickor  så tar jag gärna emot förslag.;) usäkta om jag lite stjäl tråden..  ^^'

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2010-11-16 19:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Får jag presentera: Katashi Jiro-san! Nyss hemkommen från ett slagsmål.. Flört

Nordqvist
2010-11-16 19:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och här kommer: En smått överförfriskad Hideki Akio-san med en ung kvinna under armen. Han dumpade henne för en annan äldre kvinna vid kvällens slut. Cool

Nordqvist
2010-11-16 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ett kompisgräl utanför en Coffee shop! Jiro-san vet precis hur han ska få Akio-san glad och har en plan i verket. En kaffe och en stor cupcake senare så har Jiro-san Akio-san lindad runt lillfingret igen! Skrattande

Annons:
Nordqvist
2010-11-16 19:41
#7

#3 Och ja! Jag skulle kunna tänka mig en Yaoi! ;) Akio är ju lite småkär (Galet förälskad!!) i Jiro… Men Jiro.. Han har inte tid med kärlek, han är upptagen med att leva livet! ;)

Tyska namn… Hmm… Googla! Inga (Hihi)? Renate? Anche? Inge (heter min mormor ^^)? Anna? Finns ju massor! Ps: mormor är tysk! :D

Azmaria
2010-11-16 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

37 google jaa, ;D dum som inte kom på det. Nu har jag fångat upp ett namn åt henne: Sascha Weiß kan även posta en liten bild på min lilla tysk schweiziska  magicer. ;P

Härlig me shounen-ai/yaoi. xP låter lite småkul när akio springer efter Jiro och Jiro sprunger undan? xD underbart. ;P

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2010-11-16 23:48
#9

men åh så söt! ^^

Hehe ja… Ska fundera ut hur jag ska göra historien sen… ;)

Nordqvist
2010-11-21 00:51
#10

Hoppas ni är bra på engelska för den kommer bli på engelska, eller ÄR på engelska för jag håller på att skriva den nu! ^^ Svenska är ett så odramatiskt språk… Flört

Här är iaf ett smakprov!! Skrattande

The bright sun hit his closed eyes. He frowned, grunted and turned away from the bright light. The bed was way to comfortable to get up this winter morning. Suddenly his phone rang and he answered is with a sleepy voice."Hello?" A second of silence. "Akio-kun…." A deep voice with a touch of irony in it was in the other end. "Ah, Jiro-san!" Akio suddenly sat up and a smile was glued on to his face. "Jiro-san, how are you? Long time no seen. Where are you now?" Jiro laughed at Akios entusiasm. "I'm just outside your house, so get out of bed and come meet me." The phone klicked and Jiro had hung up. Akio flew out of bed and in tho the closet. He threw on some kakis and a casual shirt, remembered that it was winter cold outside and put on a pullower to. He ran downstairs, a maid gave him a cup of tea and he drank it while running. The cup ended up in a flowerpot as he grabbed his coat and shut the door with a bang, leaving the maid with a stare and and her mouth wide open. Never ever had she seen her master in such hurry and with a smile on his lips.

"Jiro-san! Jiro-san!" Akio ran while waiving his hand at a tall guy leaning against a pole. He had long golden hair that was floating a bit in the cold winter breeze. His green eyes shimmered in the sun and his sheeks was red from the cold. Akio bluched when he looked at him like that. He was his best friend after all. Jiro was a tall muscular man whith a sweet and friendly face. He bore scars from countless fights, but he was still a handsome man. He was very popular with the girls and hated by the guys for that very reason. He had also, at some point in his younger years, been branded as a fighter. He was a good fighter, strong as well, and many wanted to fight him. It didn't matter how many times they came at him, he always won. But he really hated to fight, all he wanted was to be left alone and read a good book. Akio used to try to protect Jiro-san, but because he was very vain, he was rather on the side and looked on with a certain glee when Jiro-san beat up any random youngster coming after him. Many times Akio had seen thos bloody fists, hitting teeth, flesh and skin.Every time he felt sad and proud at the same time. He knew thet Jiro-san hated to fight, but he was proud thet he, his best friend, was the strongest man in this area. He always hade Jiro-san protecting him and Jiro-san always had Akio-kun taking him out on a fun time.

Upp till toppen
Annons: