Annons:
Etikettsajten
Läst 1244 ggr
[Ai-chan]
2010-11-21 10:16

Ny regel i forumet: Varna om spoilers

Vi har fått en väldigt nyttig åsikt till forumet:

_"Jag hoppade in en snabbis för att kolla forumet och vill tillägga denna information / personliga åsikt.

I animeforumet är det fullpackat med spoilers, helt utan varningar och helt utan att kritiseras av andra medlemmar,
Detta i kombination med att medlemmarna ändå verkar relativt bevandrade i Anime gör att jag inte kan rekomendera forumet för Anime-noviser då risken är stor att deras upplevelse av en ny serie förstörs av detta alltför öppna informationsflöde.

För er som inte oroar er för Spoilers verkade forumet vara rätt intressant och ha en god stämning mellan medlemmarna."
_

Det är en sak som jag inte alls har tänkt på. Men om man nu kollar i forumet så är det en hel del spoilers utan varningar. Och det är ju inte alls skoj för dom som inte har sett/läst den ännu.

Så, en ny regel som jag tänkte ta upp är att ni måste varna i början om ni ska spoila! Så att vi inte förstör det roliga för andra.

Jag tänker under dagen om jag hinner, eller någon annan dag om jag hinner, kolla igenom trådar och lägga in varningar.

Hoppas att vi kan hjälpas åt med det =)

Annons:
Nordqvist
2010-11-21 11:08
#1

Bra regel! Dock försöker jag alltid att skriva så att man inte spoilar, eftersom jag själv blir ledsen när någon annan spoilar…. Men hade inte tänkt på det som en regel, eftersom om någon skriver en handling brukar jag oftast bara läsa de två första raderna för att inte spoila! ^^

Onslow
2010-11-21 11:11
#2

Jättebra regel. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-11-21 18:38
#3

Lägger till denna tråd som alltid synlig tills vidare så att den inte försvinner in i glömskan. På så sätt får den uppmärksamhet så att andra, som inte loggar in så ofta, ser det. (^_^)

Upp till toppen
Annons: