Annons:
Etikettövrigt
Läst 1811 ggr
Liss
2010-11-30 01:07

Visar intresset för anime?

Jag har ritat min sleeve (tatuering som täcker armen) och fått med mycket symboliker av mitt liv och vad jag gillar etc.
Jag har försökt att få med mitt intresse för Anime dessutom, men min hjärna tar stopp där.

Jag har funderat på vad som kan stå gör det, en symbolik… något som kan få vara med på min arm.

Funderar på vad min favoritanime är, men jag har nog ingen egentligen. Jag älskar Anime överlag. Det finns dåliga animeserier, men dem som är bra är på en ganska jämn linje. Vill heller inte ha en karaktär på armen.

Så vill ni hjälpa mig med att tänka? :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2010-11-30 11:10
#1

Pokéball och Pikachus blixtar! hehehehehehehehehehe!!!! Skrattande Nä… Den vill ju jag ha nu ju…. Obestämd haha!

AnnaMoonshadow
2010-12-01 00:44
#2

hmmm… jag skulle ha övervägt att ha doreamon om jag ville symbolisera Anime men du vill du inte ha karaktärer…

något annat jag skulle kunna tänka mig är en chibi med en japansk "känslosymbol" alltså typ ^__^ eller den omtalade svettdroppen eller pulserande venen. Allt beroende på vad du vill att den ska känna. Du behöver då inte heller ha med en riktigt karaktär utan göra en egen chibi. En Onigiri? en katt? en kanin? jag tror du förstår hur jag menar :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2010-12-01 01:41
#3

#1 Haha! Gör det! ;)

#2 Jaa, jag har redan med angel chao och dark chow från sonic -spelet ;) Och angel chao har en svettdroppe. ;)

Jag funderade på något från miyazaki, men det är ju också bara karaktärer jag kommer på.

Tack för tankarna i alla fall :)

(Hmn… Howls slott får ju inte precis plats ^^)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-01 10:33
#4

hmm… inte en trädande från princess mononoke då? eller en sån där sotis (som jag för tillfället inte kommer ihåg namnet på) från både totoro och spirited away? eller en calcifer eller en totoro (en av de mindre), fast då börjar det bli karaktärer igen…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2010-12-01 16:00
#5

Ja, jag funderade också på en trädande faktiskt.

Sotis? … Om det är dem du menar, som jobbar nere vid elden? dem söta små, svarta bollarna? så har jag även funderat på dem.

Har också funderat på alla "djur" karaktärer. Men som sagt, då blir det karaktärer igen.

Men några sotis-bollar kanske funkar :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-01 18:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

nu kom jag på vad de heter, de kallas susuwatari eller soot sprites eller dust bunnies beroende på vart man kollar :D De är ju så sjukt söta <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Liss
2010-12-02 01:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jaa det är dem! :D Jag sparade den där bilden för ett tag sen, för inspiration till sleeven. Kan nog bli några såna… Lär inte vara många som fattar kopplingen. Haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-02 01:02
#8

Haha! Min tatuerare kommer sitta som ett frågetecken. Från att göra old/new school på halva armen - till Tetris, sonic, glassar som äter barn och små svarta bollar! :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-02 13:31
#9

jag tror det skulle bli ascoolt. och tänk vad roligt det är när man ser något anorlunda och man faktiskt förstår! det är som ett litet hemligt meddelande mitt i allt xD Du måste visa bilder sen!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2010-12-02 17:35
#10

Ja, eller hur! Alla Miyazakifan kommer nog förstå i alla fall :)

Bilder på det jag ritat eller på den klara tatueringen?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-02 20:17
#11

både och, hela processen liksom :D Blev så himla nyfiken nu alltså!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2010-12-03 02:54
#12

Hehe jaa visst. Kan ta en bild när jag ritat klart helt och hållet.

Dock kommer min tatuerare få möblera om grejerna lite så det passar på armen. Jag ritar liksom tanken. :)

Och tatueringen kommer nog inte på plats förrän om 3-4 månader. Då han har väntetid. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: