Annons:
Etikettcosplay
Läst 3820 ggr
[Ai-chan]
12/4/10, 12:21 PM

Cosplay tips till stor tjej! :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte att jag skulle skappa en sådan tråd med då jag också söker cosplay tips till Uppcon=)

Något enkelt, eller billigt. Jag kan inte sy, kanske kan försöka någon gång. Farmor har symaskin så. Men är väldigt nybörjare på det. Så något enkelt att sy isåfall om det skulle behövas.

Jag är väldigt stor kroppsligt. Ca 177 lång och överviktig. Hår kan man alltid färga. Vill helst undvika o klippa det allt för kort o sånt. Men lite kan man kanske. Eller om man andvänder någon slags peruk eller kan sätta upp håret på något vis.

Skickar med bilder på hur jag ser ut.

Klä sig till en kille vore hemskt roligt. Men man har även stor byst så det kanske inte kan bli lyckad. Men vill ändå ha tips på tjej o kille att klä sig till.
Lägg gärna in bild på den person ni tipsar, o vart den  är ifrån för serie/film.

Annons:
[Ai-chan]
12/4/10, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

bild

[Ai-chan]
12/4/10, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

bild

[Ai-chan]
12/4/10, 12:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

bild

[Ai-chan]
12/4/10, 12:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

bild

[Ai-chan]
12/4/10, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

bild

Nordqvist
12/4/10, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Man behöver väl inte ha en "stor" karaktär bara för att man är stor? Min kusin var på Uppcon 08/09 (Minns inte vilken) och såhär såg hon ut! ^^

Det är alltså hon som är den maskerade rosen (Visste hette han så?)

Annons:
[Ai-chan]
12/4/10, 12:34 PM
#7

hehe ok =)
Nja, man kanske inte behöver. Men vill nog inte ha en jätte liten heller. Skulle se lite roligt ut ^^ Men äh. kanske funkar med :D

Nordqvist
12/4/10, 12:41 PM
#8

Huvudsaken är väl att man trivs och har roligt! :D

[Tan-chan]
12/4/10, 12:45 PM
#9

Håller helt med #8!

[Ai-chan]
12/4/10, 3:48 PM
#10

Mjo är väll så =) Men behöver ändå tips! :D

AnnaMoonshadow
12/4/10, 4:13 PM
#11

haha vad har du för favoritserier då? det är mycket roligare att cosplaya någon man vet något om och som man gillar :P

Men annars håller jag med de övriga, koncentrera dig mer på att hår och huvudform ska passa karaktären än kroppsstorleken. Jag är inte liten heller men orkar inte bry mig så mycket  om det ^__^

btw skulle ja gför övrigt också vilja cosplaya denna gång men vete fasikens till vad. Kanske som Collette från Tales of Symphonia, men vet inte om jag kan göra hennes dräckt…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
12/4/10, 4:18 PM
#12

Jag är 166cm och ska cosplaya Shiki som är lång och smal c; haha! Så det spelar nog ingen roll som sagt.

Annars håller jag med #11 att det är bäst och cosplaya någon man vet något om och gillar. Annars blir det lite fail.

Jag kommer inte på någon på rak hand. Kom inte ens på någon åt mig själv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
12/4/10, 11:13 PM
#13

jag har funderat lite på Taiga från Toradora. emn lite tråkigt att göra den själv och även där blir det lite storleksskillnader. Hon är typ 150-155 något om jag minns rätt, själv är man på hela 170cm… Jaja värt att tänka på :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: