Annons:
Etikettcosplay
Läst 4289 ggr
Liss
2010-12-02 01:54

Hej, kom och hjälp mig.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ledsen, men jag hittade inte tråden där vi snackar cosplay till folket.

I alla fall gör jag en egen liten tråd då. Och vill såklart ha tips på vad ni tycker jag kan cosplaya.
Nu är det så att jag har rött hår, men saken är ju den att det kan enkelt ändras tills dess. Då jag ska bleka det så fort det tillåter det igen.

Sen har jag en förkärlek till att vara manliga karaktärer, så inget fel i det.
Och jag vill vara TUFF, COOL i lyxförpackning. Ingen söööt karaktär. Cool ska den va! ;)

Snälla hjälp. :D
Ska försöka hitta en ny bild på mig också. Tyvärr är det bara cambilder dock.

Eh, ja. Det där är ju jag - till exempel :P Haha! va fan. Bra bilder jag hade.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Liss
2010-12-02 01:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ajja, ansiktsform ala Lisette i alla fall. Har ju sidecut.. men det gör ju inte så mycket. Kan låtsas att jag råkade raka mig fel på morgonen.
Och min lugg etc lär säkerligen vara längre den tiden på året.

Märks det att jag är pratsjuk? …

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-12-02 08:31
#2

Kratos Aurion från Tales of Symphonia är ascool. :)
Han har rött hår.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-02 13:01
#3

Eller Luke från Tales of the Abyss går nog också eftersom han har rött hår. Jag kan inte komma på karaktärer såhär från tomma intet som tillhör de kategorierna du söker, men jag ska återkomma. (^_~)

Men sedan finns ju karaktärer med svart hår som Lelouch från Code Geass, som också är cool. Eller Shiki från Togainu no Chi (gruppcosplay med mig och en kompis då, LOL!). Fast hans kläder är ju lite svåra att sy om man inte är duktig på det innan, men han är nog den coolaste karaktären jag har sett i hela mitt liv utan att överdriva. Han har också de mest gudlika låren att man får en våldsam lust att slicka på dem. *öhum… host*

Liksom föreställ er: Svart hår, svart läderkappa med läderbyxor, blodröda ögon, en katana, superkaxig men samtidigt läskigt lugn… Han är som en vampyr nästan.

Shiki bild.

Azmaria
2010-12-02 13:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

det första jag blev och tänka på är  någon karaktär från d.gray-man, Lavi till exempel eller Cross marian

Cross: http://browse.deviantart.com/?qh=§ion=&global=1&q=cross+marian#/d1ykqi2

Lavi(bild)

:)

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
2010-12-02 13:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

jag tänkte också på kratos från tales of symphonia, liksom #2.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Liss
2010-12-02 17:28
#7

Åh. Kratos var ju en liten snygging. Dock har jag ingen aning om vad tales of symphonia är för något :$ Och känns lite dumt att cosplaya någon jag inte har en hum om.
"Vem är du?"
"Han heter Kratos"
"Var är han ifrån"
"Tales of symphonia"
"Vad är det?"
"No fucking clue man, ask someone else." ;)

Haha, jag har funderat på Shiki faktiskt.
Men till ännu en sak. Jag kommer inte hinna sy själv den här gången. Min symaskin har tagit semester och vill inte sammarbeta längre.
Och någon jag hitta på nätet var skit ful! :c

Faaast, man kanske kan ha sina ega skinnbyxor. Göra den där detaljen på benen. Sen är det ju bara en jävla kappa att oroa sig om ^^
Min kompis har en katana också.. vilket jag INTE kommer få låna till Uppcon. Höhö.

Vilket misslyckande :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-02 17:28
#8

Tack för idéerna förresten. Fick mig att tänka lite mer :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-12-02 17:30
#9

#7 ToS är ett spel. Men det finns på Anime också, iallafall början. :)
Du kan ju kolla. ^^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2010-12-02 17:33
#10

Jaa, jag såg att det var ett spel. Men jag är sådär nördig att jag MÅSTE veta allting om det jag är intresserad av. Och då kan jag inte cosplaya någon jag inte är direkt säker på. :) Det var så jag menade. hehe

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-12-02 17:34
#11

#10 Men precis. xD
Vore ganska weird om det kom andra från typ samma spel och vill ta en massa bilder osv. (aa')

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2010-12-02 17:35
#12

#11 Ja precis. Jag skulle skämmas jätte mycket ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-02 18:58
#13

Neh, tusan. Nu ska jag satsa på Shiki tror jag bestämt. Blir i alla fall att göra själv då… på något sätt. Eftersom jag vägrar köpa en ful kappa.

Hmn… svart polotröja, två halsband med kors. Mina skinnimitaions-brallor med detaljen. Dit är det ganska enkelt… sen gick det åt helvete.

Ett skärp som … jaa.

Och kappan som jag inte direkt vet hur jag ska göra.

Handskarna kan man fixa lätt.

Och ett svärd som jag inte får låna :'c

Det här kommer gå jätte bra. Hejja mig!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-03 00:01
#14

#13: Haha! Men kappan är inte så svår om du har symönster att följa. Då moddar du bara om dem lite, dvs ritar delarna längre. Dessutom finns det asmycket hjälp på nätet på hur man syr rockar och kappor.

Bältet är också lätt som en plätt. Finns senitmassa som man kan trixa med, köra in i ugnen och sedan sy fast läderbältet på det. Studera bara ett vanligt bältesspänne så du vet hur den ska vara.

Svärdet är en annan sak. Hm… Finns ju och köpa av trä på eBay…? Om man nu inte kan konstruera själv. Jag har ett svärd av trä med svärdslida till, men problemet med det är att det är så kort. (^_^,) Men i värsta fall kan du få det av mig, men det ser inte så graciöst ut. Haha!

Hiyaah! Shiki x Akira! Har denna bild som poster i mitt rum. ?

Tänk om du skulle vara Shiki, jag Rin och kompisen Akira? Då skulle det bli ett kaos med tanke på att Rin är störtkär i Akira, och Shiki ser Akira som en kul "play-thing" och älskar att "tortera" honom med XXX-saker. xD

Plus att det finns en hemlig relation mellan Rin och Shiki som får Rin att hata Shiki. LOL! Det kommer bli ett blodbad på Uppcon. xD

Liss
2010-12-03 02:52
#15

#14 Joo men precis. Får lura lite på det där. Jag funderar mest på vad jag ska ha för material på kappan så det ska bli snyggt.

Och om svärdet kanske jag kommer skrikande om att du gärna får ta med dig det. Vi får se hur jag löser det ;D haha.

Röda linser ska jag skaffa med.

Jaa det blir ju as nice! Men du får inte hata mig för mycket ;) hehe. Då blir det en ledsen Shiki.

Jag antar att du ser animeserien också? ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-03 08:57
#16

#15: Kappan kanske går att göra i svart fusk-nappaläder? Eller sedan lack.

Haha, kan posta ett foto på svärdet i kväll så får du se hur det ser ut. Men ha inte förhoppningarna uppe.

Nej då! Rin kan klänga lite på Shiki också så att Shiki inte blir ledsen. (^_~)

Självklart ser jag på den! Jag är ju världens största Togainu ni Chi-nörd. Bygger ju ett altare med TnC-prylar här hemma och har en miniserie med mina TnC-figurer på min blogg. Haha! xD

Liss
2010-12-03 11:49
#17

#16 Hmn.. jaa. Ska rådfråga min mamms lite också. Då hon är skitduktig på att se och grejer.

Gör det. haha. Neeh jag har inga förhoppningar ;)

Haha! Såg faktiskt en bild då Rin klängde på Shiki. Var lite sött ^^ eller nåt.

Tänkte nästan det. Jag satt som på nålar när jag såg första avsnittet. Och när Shiki kom lät Lisette "Kyaaaaah" ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-03 13:30
#18

#17: Nice att din morsa kan hjälpa dig! (^0^)

Hahaha, jag fangirl-screamade typ konstant när Rin kom in i bild, och när man hörde Shiki säga de första orden höll jag på att gräva mig under mattan och storböla. Hahahaha!

Liss
2010-12-03 16:47
#19

Jaa, sy skulle det ju såklart stå. Inte se… eller ser gör hon också. Fast hjälp med att sy lär jag inte få ^^ Men som sagt, hon kan säga VAD jag gör fel ;)

Hahahah! Synd bara att animen inte är speciellt påkostad. Den hade vart ännu mer awesome om dem lagt ner lite mer pengar på den.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-03 21:49
#20

#19: Ja, verkligen. Animen fick inte vad den förtjänade. Dessutom går den så fort. Tycker de hade kunnat göra den till 24 avsnitt eller något och ta det långsammare.

Problemet var ju att de hade promotat så mycket om animen, samt att de olika ED:na krävde en massa pengar, så hela budgeten gick ju nästan till dessa. (=_=¤)

Annons:
Liss
2010-12-06 12:56
#21

Absolut absolut. Men man får visst inte alltid som man vill när det gäller Anime :P Elaka!

Jaa, det där fattar jag inte. Varför man vill lägga så mycket pengar på ed:na och inte på själva serien i sig.

I alla fall så satsar jag hårt nu. Ska klicka hem ett par röda linser, hoppas dem ser rätt äkta ut och inte är något plastit skit.

Sen blir det att åka och kolla tyg någon dag och kolla in hos en shop som finns i stan… vet att dem har svärd/kantana.. men dem lär väl kosta en del.

Ska kika på glitter etc också efter halsbanden.

Undra om det här kommer gå bra. Jag är så äckligt petig när det gäller sånt här. Så inget kan vara halvdant. Det MÅSTE vara jätte likt! :P

Ah, btw Tanja. När har man cosplayen på sig? Har du det redan i kön, eller hur gör ni?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-06 16:56
#22

#21: Halsbanden kan du tillverka genom senitlera som finns på hobbybutiker. Det som jag talade om tidigare till bältesspännet, så att du får likadana kors som han har.

Jag har cosplayen på mig innan insläppet i kön. Man kan byta om lite varstans i toaletter och sånt. (^_^)

Så j*vla awesome om du kommer som Shiki! Haha!

Liss
2010-12-06 18:25
#23

#22 Ah true! Senitlera finns ju. *facepalm*

Ah okej. Och så har du den typ hela tiden? Ska du tävla förresten?

Haha, yeees! Det kommer bli awesomeness! Hoppas ingen mer är dem bara. (A)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-06 20:22
#24

#23: Japp, på konventet går jag omkring med cosplayen alla dagarna. Men om jag står och köar några dagar innan så vill jag ju inte ha cosplayen på mig förrän typ en timme innan insläppet så att jag slipper smutsa ner den.

Ja, eller hur! Det är ju inget kul om det finns två stycken eller fler av samma. Jag hoppas inte det finns en Rin där. (T_T) Förra året fanns det en Arbitro och Kau också, och jag blev så överlycklig att jag absolut skulle ha en kram från dem. Men jag tror jag har sagt det… Hm…

Liss
2010-12-06 22:28
#25

Ah okej. Jag tror inte jag kommer orka det. Juni och läderbrallor/kappa och polotröja… erhm! :P Du har ju åtminstone shorts. ^^

Neeh vore lite småtråkigt faktiskt. Då går man ju nästan och jämför sig med dem också. Kul iof när folk tänker lika, men ändå inte så lika.
Jaa… Kau tror jag jag såg på någon video på youtube :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-06 22:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#25: Polotröja? det är väl bara en topp med hög hals han har väl? (O_o) Man kan ju sy den av riktigt tunt svart tyg så man inte svettas ihjäl.

Ja, men jag skulle bli störtgrinig om det finns en till Rin där. Haha!

Där är dem. ??? Jag fick ta ett foto på dem. Men fotot är litet för att jag inte har det på den här datorn, så fick kopiera det från min blogg. (^_^,)

Liss
2010-12-06 22:42
#27

Ja jo, men det är fortfarande polo PÅ tröjan/toppen.

Hihi, joo jag med. Med shiki då.

Dem gjorde det riktigt bra. Hon är till och med smal nog ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-06 22:50
#28

#27: Va? Har han en topp och en polotröja på sig? Eller menar du att toppen är polo? LOL! Jag är totaltrött så jag vet inte ens vad det är jag skriver. Haha!

Ja, precis. Det var riktigt bra. Dock att Arbitros hår var lite väl stripigt och bara hängde. Han har ju lite "sving" i det, eller hur man nu ska säga.

Liss
2010-12-06 23:03
#29

Hahah.. jag menar att toppen är polo.. alltså har polokrage på sig. Det är vad jag kallar delen längst upp i alla fall :D

Joo.. fast den svingen går det nog åt ex antal hårsprayflaskor ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-07 11:46
#30

#29: Ah, ok! Nu hänger jag med! (Kanske för att jag har vaknat också). Men jag har också polo. Jag har ju en riktig polotröja på mig. LOL! Och mitt svarta tyg är rätt så tjockt, så jag tror jag kommer att svettas en del i min tröja också. Men det blir nog inte lika varmt för mig ändå som för dig. Mitt tyg andas ändå. xD Vi får hoppas att de har AC:n på gång inne i UKK.

Liss
2010-12-07 17:10
#31

Joo menar det. Läder är fina grejer :D

Jag har en Panduro typ 500 meter från min port. (okej, jag har inget öga för avstånd, men nära iaf) Så där kan jag ju hitta bra grejor. Dock vet i fän om vi har en tygaffär här i Norrköping. Men det måste vi nästan ha… hmn.

Jaa, AC hoppas jag verkligen att dem har i juni ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: