Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 1896 ggr
Nordqvist
12/21/10, 10:30 PM

How to Date an Otaku Girl

How to Date an Otaku Girl är en film jag hittade som jag har börjat kolla på! Verkar bra! ;)

För alla ER fujoshi otakus out there! ;)

Annons:
[Tan-chan]
12/24/10, 8:19 PM
#1

Den måste jag kolla på! Tack för tipset!

[Tan-chan]
12/25/10, 5:17 PM
#2

Um… Vet inte vad jag ska säga om filmen mer än att jag precis insåg hur synd det var om min förra pojkvän som fick dras med en galning som jag. Haha! xD

Nordqvist
12/25/10, 5:36 PM
#3

#2 hahahaha!
Jag såg klart den igår, jag såg den i delar, har inte så mkt tid… :( Men jag tyckte att det började bra och slutade lite trist…

Liss
12/25/10, 5:50 PM
#4

Jag såg den för ett tag sedan. Tycker den är gullig men väldigt platt. Det är nästan ingen som helst karaktärsuppbyggnad och handlingen går alldeles för fort. Om dem gått djupare hade filmen kunnat bli så mycket bättre.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
12/25/10, 6:01 PM
#5

#3 & 4: Jag kan hålla mer er båda. Visst var det kul att man kände igen sig i typ … manin (?) som hon hade, men annars tyckte jag att den var så ytlig. Skoj, men ytlig. Slutet var bara så fail, och karaktärerna utvecklades ju inte alls mer än att killen typ försökte anpassa sig efter hennes liv lite. Men det kan man väl inte kalla utveckling direkt?

Nordqvist
12/25/10, 6:13 PM
#6

Kanske kommer en tvåa? haha! Jag håller med om karaktärerna… trist.. :(

Annons:
Liss
12/25/10, 6:17 PM
#7

Indeed indeed.

Vad tusan ska tvåan handla om? :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
12/25/10, 6:30 PM
#8

Ooh.. De gifter sig och får ett Otaku barn som växer upp och träffar en kille som.. ja same same! haha!

[Tan-chan]
12/25/10, 6:35 PM
#9

#8: Näe, då skulle jag spy. För mycket klichéromantik orsakar vidriga utslag på mig. Jag klarar inte av att kolla på romantiska filmer för fem öre, och romantisk komedi ska vi inte ens prata om. Det är ytterst sällan jag klara av sådana filmer. xD

Liss
12/25/10, 7:42 PM
#10

#9 Haha! Men Tan-chan, det är ju så puttinuttigt.

Jag typ älskar romantisk komedi bara för att det är som det är. Dock är det dem som är oväntade som är bäst.
Såna som man vet vad som händer redan i början är bara tidsfördriv om man inte har något annat.

Och slutet på denna var verkligen bläää. Vad hade det ens med "att dejta en otaku girl" att göra.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
12/25/10, 8:22 PM
#11

Romantisk komedi är som bäst när man skrattar tills man gråter eller gråter tills man skrattar! Skrattande

Upp till toppen
Annons: