Annons:
Etikettövrigt
Läst 3072 ggr
Liss
2011-01-07 22:07

Hur du klär dig?

Jag blev nyfiken på hur ni klär er i vanliga fall.
(Eftersom jag själv är intresserad av kläder)
Alltså, inte vad ni anser att ni har för "stil". Utan ge gärna exempel på hur du brukar klä dig helt enkelt.

Ge några olika exempel, eftersom det brukar skilja sig mellan dagar och humör. Komplettera gärna med en bild, om ni vill det.

Allt prat om kläder är tillåtet. ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
CHoPSTix
2011-01-07 22:25
#1

"vanlig" trågig svenne :( men jag har börjat utveckla det till svagt Lolita..

Goodbye Kitty <3

[VictoriaR]
2011-01-07 22:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En period hade jag typ bara bandtröjor och sånna där lösa jeans och svarta gympaskor, gick jag runt med armband som jag hade köpt/gjort och typ Hello Kitty hårband etc..(typ emo med en liten touch av Decora vet inte haha som man såg ut…Skrikandes) Använder fortfarande bandtröjor hemma och under gymnastiken dock, himla praktiskt =)

Nu är det väl HM, Zara, JC…vanligt.  Jag gillar att använda mycket leggings och skjortor Glad

Azmaria
2011-01-07 22:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

enkelt förklarat kan jag säga att jag har på mig svart och vitt med rött här och där.

Alltså; ofta brukar det bestå av:

  •  en  fin vit t-skjorta, i en liten snärtig men söt stil.
  • svart stuprör byxor(inte jeans), gärna med hängslen och kedjor
  • ett vitt bälte eller rött
  • halv vantar, varierar från svarta till randiga(dock har jag tappat bort de randiga T_T)
  • ofta kors smycken så som örhängen och halsband. runt handleden har jag kedje armband eller en super off regnbågsarmband XD en fin svart slips är oxo min grej x3
  • skorna är långa boots med snören ända upp till knäna, på sommaren converse som är svart, vit och rosa med röda snören. lol fin kombination jag vet.

det där är den vanligaste klädseln jag har. Förstås så kan jag ju variera(t.ex. har mer rock stil med svart osv. eller ha mer oshare-kei stil med happy färger(ofta på sommaren)), men som sagt, den med svart-vit och rött kombinerat är min favorit, den stilen känner jag just för att är min.Vet dock inte varför, kanske det beror på att det matchar mina ögon(som är super ljusgåra haha) och övrigt av mitt utseende. ^^

censurera huvudet, oh yeah!

btw..skall t.o.m. färga håret super rött inom en snar framtid :D.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-07 23:01
#4

Härligt allihop! Hm… När jag är hemma har jag bara nattisjumper på mig och inget annat. Och det tänker jag inte posta foto på. LOL!

Men ska se vad jag hittar för foton på mig när min handled har återhämtat sig. Jag har photoshoppat för mycket. Aj… (=_=)

[linnzy]
2011-01-07 23:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

jag är allmänt ointresserad av´allt vad mode kallas…oftast har jag ett par jeans och en mysig t-tröja med nåt tryck jag gillar…

tex har jag en svart t-tröja med följande text; I will so blog this! (ok, jag kommer inte ihåg den exakta texten men nåt sånt vart det)

accessoarer, jag gör egna smycken, decora-style…typ…

EDIT; lade till en fil med bilder från föregående år, det mesta är väldigt typiskt "jag" förutom cosplay'n och kimonon då…ok man ser inte jättemkt pga det är mest ansiktsbilder…

Liss
2011-01-07 23:33
#6

Jag är väldigt öppen. Har många olika "Lisette".
Jag är till och med känd, inom mitt jobb, för att vara olika hela tiden. En av mina dansare/kursmedlemmar berättade att hon hade historier om mig, i sin skola (hon är lärare). Hon berättade för dem varje torsdag, vad jag hade haft på mig och vilken färg jag hade i håret den dagen. ^^ Deras underhållning. ha!

Jag är inte fast inom en ram alltså. Jag gillar så mycket olika.

Ett jag är: Stuprör jeans, långärmad, t-shirt uppe på, vitt nitbälte och tusentals tygskor. Eller lösare/pösiga jeans och oversize tröjor.

Ett annat jag är: Jeans, skjorta med tröja över och kängor.(svårt att förklara skillnaden kanske)

Ett tredje jag är: Vit blus med svart tröja över, knälånga shorts och knästrumpor. (min kvinnligaste sida?)

Inte nödvändigtvis dem kombinationerna. Jag blandar och har mig. Ibland är jag svart/vit men oftast är jag väldigt färgglad.

Något jag har jämt är alla mina armband - läder med olika grejer. Och oftast mitt nitbälte. Mina piercingar kommer jag inte ifrån heller ;) Och lika så mina töjningar och tumringarna.

Överlag är det japanskt/koreanskt influerat i alla fall, eftersom det är därifrån jag oftast beställer. Och mycket lager på lager. Jag hatar att gå i enbart linne till exempel. Måste ha minst två linnen då ;)
Och långa tröjor ska det vara. Hatar när dem slutar vid midjan.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Upp till toppen
Annons: