Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 5533 ggr
[Tan-chan]
2011-01-23 23:21

Uppcon 11 #2

Den förra tråden blev så lång så tänkte starta en ny.

Skriv om Uppcon 11 så det skriker om det!

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-23 23:25
#1

#322 i förra tråden: Men man kan ju cosplaya något enkelt? Eller så kan man klä sig med coola/knasiga kläder som inte är så dyra (om man inte redan har några). Tråkigt att inte kunna cosplaya om man vill det. (^_^,)

AnnaMoonshadow
2011-01-23 23:33
#2

jag har funderat och vi får se vad som sker :P

Tack för nya tråden! blev lite segt nu på slutet med den gamla xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-01-23 23:38
#3

#2: Jag håller tummarna i alla fall att du får cosplaya. Eller så får du supergärna låna någon av mina cosplays förutsatt att du har samma storlek som jag. xD

Ja, den förra tråden blev alldeles för lång och jag tror att vissa inte kunde ladda den nästan alls.

somace
2011-01-23 23:42
#4

#320 i förra tråden

Jag förstår precis vad du menar! Jag brukade cosplaya lite förut när jag gick på Domokon i Stockholm. Sen gick det några år då jag inte besökte några Konvent. Så förra året på UppCon kände jag verkligen att något saknades då jag kom dit typ hyfsat "normalt" klätt (hur det nu definieras! ) Blev så avundsjuk på att se alla springa runt i sina fina kläder! ^_^ Men mest blev jag inspirerad! Till och med min kille som aldrig varit på Konvent förut och blev sjukt sugen på att cosplaya till nästa UppCon, haha! :)

[Tan-chan]
2011-01-23 23:46
#5

#4: Men du sade ju i förra tråden att du inte hade cosplayat förut? xD

Men ja, man blir avis om man inte cosplayar själv. Jag cosplayade under mitt första konvent; Bejcon, som Rei Ayanami från Evangelion. Var rätt så poppis då, och det inspirerade mig till att fortsätta "cossa". xD

Sedan har jag cosplayat på alla Konvent förutom en, utan då var jag utklädd till en punkarkatt istället, och då var man sjuuukt avis på alla andra. xD

Men tycker att du definitivt ska cossa på UC i år! (^0^)

somace
2011-01-24 00:04
#6

#5 Ja, jag satt precis och funderade på vad definitionen för cosplay är. Pinsamt att jag inte vet det här… Jag har alltid trott att det bara är om man klär ut sig till en karaktär som existerar. Men min kille (som sitter och läser över axeln här ibland :P ) säger att cosplay är om man överhuvudtaget klär ut sig/klär upp sig? Liksom, att man inte kommer som man vanligtvis klär sig? I dunno…någon får gärna reda ut det här för mig :)

För på domokon brukade jag gå runt i kattöron och lite diverse j-rock inspirerande kläder…men jag kände mig/såg mig aldrig som en cosplayare ^_^ Så därför skrev jag "cosplaya lite" i inlägget ovan. Ursäkta förvirringen!

Men gud vad coolt att du cosplayat som Rei!!! Wow, det måst sett jättecoolt ut! Jag gillar verkligen henne. Evangelion var också en av de första serierna jag följde så den ligger lite varmt om hjärtat :)

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-24 00:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6: Nä, som din kille säger så är cosplay all form av uppklädsel utöver det vanliga om man ska föreställa någonting.

Men för mig personligen handlar cosplay att klä ut sig till en specifik karaktär från film/serie/spel/anime/manga och annat. Det jag menar är att jag känner inte att jag cosplayar om jag inte är just en specifik karaktär från någonstans. När jag cosplayade som punkarkatt så kändes det inte alls som cosplay för mig, och då kallar jag det inte cosplay heller. xD

Här är ett foto på mig som Rei, fast notera att detta var min allra första cosplay plus att jag sydde den själv (ett av mina första syprojekt någonsin), så den är inte perfekt. xD

[Ai-chan]
2011-01-24 10:44
#8

aaa, jag vet inte om jag ska cosplaya eller ej. Jag är hemskt sugen. Men vet inte alls till vad ännu…. Börjar få panik!!  Tips??? Och jag har så många favorit karaktärer. Så vet inte vad. Plus att jag inte vill ha något allt för krongligt eller dyrt. ^^ Jag har inte kort eller något så jag kan shoppa utomlands heller. :(

Nå tips på vad man ska cosplaya? Skicka gärna me nå bild å.

Gärna någon me längre hår eftersom jag har jag lite halv långt hår. o jag orkar inte fixa peruk. Men färga och så kan jag.

somace
2011-01-24 19:55
#9

#7 Ush, jag som var helt säker på att jag hade rätt…jag ska nog hålla tyst om sanningen för min kille…hehe. För egentligen känner jag också att cosplay är en karaktär man klär ut sig till. Så ja, jag tänker nog egentligen fortsätta säga att jag aldrig cosplayat tills jag verkligen klär ut mig till någon specifik karaktär :)

Ojojoj, vilken fin Rei-cosplay!!! Riktigt fin, skulle inte gissat på att det var din första cosplay! Och vad häftigt att du sydde den själv! :) jag vill också kunna sy… >.<

#8 Ge mig en liten stund, Ai-chan så ska jag fundera. En kompis har nämligen rekommenderat en sida till mig där man tydligen ska kunna få lite cosplay-inspiration genom att skriva in några av sina attribut, typ hårfärg, längd osv. Ska se om jag kan minnas vad det var för sida….*tänker så det knakar*

AnnaMoonshadow
2011-01-24 21:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 den sidan skulle vara fantastisk! :D Tänk på!!

Det här är en liten samling av cosplays som jag själv skulle vilja göra

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Ai-chan]
2011-01-24 22:08
#11

#9 Toppen! Hoppas att du finner den.

#10 Vem är det där nere i hörnet med blå/grå aktigt hår? ^^

AnnaMoonshadow
2011-01-24 22:52
#12

Sheena från Tales of Symphonia ^^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

somace
2011-01-24 22:53
#13

#11 Jag hittade den! :) Click me Hoppas du hittar nått som passar! :) Finns säkert nått som inte är så avancerat.

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-25 00:00
#14

#9: Aaaaw shanx! xD Fast jag är inte riktigt nöjd med den. Jag har aldrig köpt en cosplay, utan har alltid sytt själv. Men vi får se i framtiden om jag blir lat. LOL!

Kom på att jag har två cosplays som är halvfärdiga. Ciel Phantomhive från avsnitt 3 tror jag, när han ska dansa med Elisabeth i första serien. Då har han blåa kläder på sig. Byxorna är klara och västen, samt skorna och peruken och ringen och käppen. Men sedan har jag rocken och skjortan kvar… Hm, kanske ska göra klart den?

Sedan har jag Nana från Elfen Lied också halvfärdig.

Nordqvist
2011-01-25 11:00
#15

Jag har ju en till cosplay jag vill ha som "bara" kommer gå på runt 1000 lappen…. Men… Då blir det nudlar i 2 månader framåt! haha! men jag funderar på om det kan vara värt det… ;) Dessutom slutar jag ju röka fom idag så jag förtjänar det väl?

[Tan-chan]
2011-01-25 13:28
#16

#15: Du förtjänar cosplayen om du lyckas hålla dig från att röka. Lätt att säga att man ska sluta, men sedan följer man det inte. Gäller enorm självdiciplin. xD

Men eftersom jag älskar att cosplaya och vill att andra också ska göra det så säger jag att du ska köpa den andra också. xD

Nordqvist
2011-01-25 17:06
#17

#16 Hittills har det ju bara gått en dag! haha! Men det har gått MYCKET bättre än sist iaf! haha! Och ja jag VILL ha den men ska kolla runt om det finns andra modeller och andra pris på den oxå! och veta hur mkt jag får den här månaden….

Liss
2011-01-25 17:24
#18

#15 Klart du är värd det ;) Haha, fira med cosplay. Det är enbart vi nördar som firar på det viset xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-01-25 17:41
#19

#18 haha ja jag får se när jag får pengar om det räcker till allt nu eller om jag få ta det i omgångar.. Fast frakten blir ju så dyr då…. Annars har jag oxå 2 cosplays till Uppcon! hehe!

[Tan-chan]
2011-01-25 17:51
#20

#19: Yaay för två cosplays! (^0^)

Annons:
Liss
2011-01-25 18:25
#21

Haha, vi kommer vara såå coola. Multicosplayare.
#19 Och snart får du ju som sagt hälften för hotellet, så då blir det lite cash till det :)

(jag är glad att jag inte röker hela tiden. Sånt kostar så äckligt mycket)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

somace
2011-01-25 21:28
#22

#15 Se cosplayen som en motivation till att sluta röka ;D och om du skyndar med att köpa dräkten så kanske du inte kommer vilja köpa cigaretter sen eftersom det kanske ger dig dåligt samvete? :P

Eller så är det bara min mentalitet som funkar så haha ;D Har hänt flera gånger att jag köpt något som är svindyrt och konsekvenser blir att jag inte ens vill köpa en kopp kaffe efter det resten av månaden :P

alltså, jag blir så inspirerad på det här forumet!!! Nu sitter jag plötsligt med 3 cosplay idéer och kan inte riktigt bestämma mig vilken jag ska verkställa…blir nog den billigaste varianten, haha ;D

AnnaMoonshadow
2011-01-25 21:54
#23

jag vill också göra något. Men det är så tråkigt i den här stan för även om man har idéer så finns det inte en jäkla affär som säljer bra tyg. Och inget annat heller för den delen. Blir ett så stort företag för att man ska få det man vill ha. Och inte är jag säker på om mina sykunskaper skulle funka heller….

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-01-25 21:58
#24

#23: Finns tyg.se i alla fall som säljer sjukt mycket tyger och annat sygrejs. (^_^)

AnnaMoonshadow
2011-01-25 22:07
#25

#24 toppen! det ska jag kolla in.

Jag saknar tygbutiken som fanns i visby. Där kändes det som om man kunna hitta allt!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-01-25 22:32
#26

#25: Om du känner sig osäker på tygerna kan du skicka efter tygprover också som är 10x10 cm så du får känt på tyget och sånt. (^_^)

Jag saknar en sådan butik här i Trollhättan. Vi har en väldigt bra en bit bort, men det går inga bussar dit…

Liss
2011-01-25 23:12
#27

Här inne får man alltid inspiration och glädje! :D

Och det där med tygaffärer är svårt. Man får verkligen leta i hela stan. Plötsligt hittade jag tre tygaffärer jag aldrig tänkt på förut. Dem hade massa kul. Dock är det billigast i Sörping, men då måste jag åka buss och skit. Så då kommer det nog upp i samma pris iaf ^^

Åhååå… I want my black cosplays!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-01-26 10:49
#28

Jag har bestämt mig nu för att beställa ena delen nu och andra delen nästa månad! hehehehe! Jag vill vill vill! Mitt ena ex förstår mig inte.. Jag försökte förklara för honom i "WOW-termer" men han fattade inte ändå… Han är en BAKA! hehe!
Bara en otaku kan nog förstå varför man ska ha 300 cosplays!! ;) Eller en överhuvudtaget!

Jag gick idag och funderade på folk skulle reagera när jag åker till Uppcon. Jag tänkte ju åka i Misaki cosplayen! Undrar vad folk tänker när de ser en maid komma knatande kl 06.00 på morgonen… ;) hahaha!

Nordqvist
2011-01-26 11:06
#29

Oki del 1 är nu beställd! Iiiiihhh!!!! :D ;D xD

Liss
2011-01-26 13:59
#30

#28 Haha! Jag tror nog jag kommer få en del blickar på tåget klockan 04.30 också. Mina läder brallor är väl iof lite inne nu… erhm. Men blir värre med katanan/svärdet som inte direkt går att packa ner i en väska. ^^
"vem ska hon åka till med den :O" höhö…

Det är ganska svårt att få andra och förstå. Min moder såg på mig hur glad jag var medan jag prata om det. Så hon har väl "förstått" nu att det är något jag verkligen blir glad av iaf. Där imot skakar hon lite på huvudet åt att spendera så mycket på något som antagligen används en gång om året.

#29 Yeay! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-01-26 14:54
#31

#30 hehe ja en katana skulle man ju fundera lite på, fast nu för tiden är väl det mesta "normalt" kanske.. haha! Jag ska iaf ha med mig en RED BULL på min serveringsbricka! ;) haha! Ooooohhh!!

Jag vågar inte ens berätta för min mamma vad det kostar! haha! Och får hon veta att jag beställt en till så kommer hon garanterat att strypa mig!!! Tyst Hon förstår nog inte riktigt heller, men är van att hennes barn är lite knäppa! ;) Och har lärt sig att acceptera det nu… ;)

[Tan-chan]
2011-01-26 14:54
#32

#28: De kommer säkert stirra, men jag tror det är så vanligt med Lolita så de ser nog ingen skillnad på det och en maid. Så så mkt tror jag inte de stirrar faktiskt. xD

#30: Är katanan slipad, eller är den slö? Annars kan du få problem med snutar och sånt. LOL!

Min farsa är typ bara glad att jag grejar såhär med cosplays. Han tycke det är tonvis mycket bättre än att gå ut och supa, eller sedan sitta hemma och uggla. xD

AnnaMoonshadow
2011-01-26 19:18
#33

#32 det argumentet har fungerat på mina föräldrar med. De förstår inte men de är bara glada att jag inte super och är ute och "dräller" eller ligger runt med en massa folk. Däremot tycker de väll ändå att allt är en kostsam affär med Konvent och spel. Speciellt när de inte fattat varför jag gillar det så mycket.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-01-26 19:24
#34

#33: Ja, det argumentet brukar gå hem rätt så ofta. xD Nä, farsan fattar det inte heller varför jag lägger ner så mycket pengar och arbete på det, men som sagt så anser han det vara hälsosammare än att supa bort pengarna istället. xD

Annons:
Liss
2011-01-26 22:02
#35

#32 Hahaha… den är oslipad som tur är. Man får ju inte ha slipad in på Uppcon heller så ^^

Och ja, bättre med cosplays än att vara ute och supa. Håller jag ju med om xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-01-26 22:04
#36

#31 hahahah… oooohh en RED BULL! det är läskiga saker Teri. Är du säker på att du får ta med den in på UC? ;o

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-26 22:20
#37

#31: Du får inte ha med dig dricka och sådant in. De kommer beslagta det eftersom de har en restaurang inne i UKK som har ensam säljrätt inne i byggnaden. Och ute kommer de ju ha andra restauranger på torget. Annars hade det varit en fin idé. (^_^)

#35: Härligt att den är oslipad. Tur det! Såg btw att det kommer komma en till Shiki till UC, och en till Akira. Snacka om att Rin kommer vara förvirrad när det finns två av varje. xD HAHAHAHA!

[Tan-chan]
2011-01-26 22:24
#38

Läste nyss att kanske en till Rin kommer också. OMD! Prestationsångest! Vi måste vara bäst! xD

Liss
2011-01-26 22:25
#39

#37 Haha, jaa just det. Man får ju faktiskt inte ha med sig förtäring. Men dem genomsöker väl inte fikorna, om man skulle ha godis i fikan liksom? :P

Men neeeeeeeeeeeeej!!!! Vart såg du det? D: Oh, vad jobbigt. Nu fick jag ännu mer press på mig ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-26 22:28
#40

#39: Nej det gör de inte. Men man måste vara försiktig med att käka där inne i sådana fall. Det går omkring vakter hela tiden. xD

Såg det på UC's forum. xD VI MÅSTE TÄVLA om det finns pass kvar till cosplayen när vi är klara. xD

Liss
2011-01-26 22:39
#41

#40 Hoho. Så larvigt! Men förståeligt dock. Fast så kunde ju butikerna där inne sänka priserna.

Bhaaaa… HUR MYCKET PRESS SKA DU SÄTTA PÅ MIG EGENTLIGEN!!! Men ja, finns det pass kvar när/om jag är/blir klar så kan vi väl tävla.
Gaah, om jag hade lite mer money just nu - hade vi kunnat gå och handlat tyget när du är här med xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-26 22:42
#42

#41: Ja, sänka tycker jag definitivt att de ska göra. Tog 75 kr för en middag/lunch där inne som inte var värd ens hälften av det. (O_o)

Jag ska boka tid hos soc i morgon så du kan få låna från mig när jag får pengarna. (^_^)

Liss
2011-01-26 22:45
#43

#42 Ja, tycker det är ganska skamligt av dem att ta såna överpriser. Man får la gå iväg och käka någon annanstans helt enkelt.

Haha, låter så välplanerat. Att låna från en annan medmänniska som lever på soc :P
Men vore sjukt bra att gå och shoppa sånt med dig ;) Slipper jag skicka mms hela tiden. haha

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-26 22:51
#44

#43: Jo, vi käkade på McDonald's en liten bit bort bara. (^_^)

Äsch! Jag kommer ha mer än vad jag behöver när jag får pengarna från soc. xD

Liss
2011-01-26 22:56
#45

#44 Ey, jag vill ha något asiatiskt då juh. Eller finns det en asiatisk hamburgare ;) haha

Äsch och äsch… fy skam den som…ger sig?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-26 23:00
#46

#45: Finns säkert sushirestaurang på torget. Finns annars en typ 3 minuters promenadväg från UKK. (^_^)

Hahah! Då får du skämmas för jag kommer då inte ge mig. Du SKA låna pengarna. Vill ju ha min Shiki med mig att dregla över. xD

Liss
2011-01-26 23:11
#47

#46 Hoho. Sushi!! MUMS! Kinamat är gott med… och Thai… och och.. erhm.

Hahahah! Vadå SKA!
Msn? *flirt flirt*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-01-26 23:47
#48

#36 kanske bara en liten burk? Räknas det som droger? jag kanske ska ta en cola istället? hahahaha! Ja en red bull, XL, ska jag ha! ;) Så jag håller mig vaken… -__-

#37 Jag ska dricka den på bussen på vägen dit eller i kön så jag kommer inte ta med den in! ^_^ Jag ville bara vara häftig och ha något på min bricka! Hihii~

#43 #44 Det finns ju ett Sushi hak precis över gatan! ;)

Annons:
Liss
2011-01-26 23:57
#49

#48 Hahaha.. Tror jag inte. Fast man får ju inte köpa det om man är under 15 år ;D
Kanske skulle ta en sån med. Fast jag kör med Burn eller Franks. Dock tycker jag inte dem hjälper med energin ^^

Jaa nice! Du får käka Sushi med mig dååå ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[KilledbySnape]
2011-01-27 00:40
#50

#37, Ooh, kämpa på ni, nu! Jag ser skitmycket fram emot att se era cosplays förstår ni (speciellt Shiki, men hey, no pressure LisetteS ^_~) så make me proud! XD

AAAAAHHH JAG LÄNGTAR TILL UC!!!111!PSYKBRYT!!! Och det är jag säkert helt ensam om. ;D

[KilledbySnape]
2011-01-27 00:47
#51

Måste fråga er alla -- vilka särskilda karaktärer eller serier  hoppas ni få se cosplayers från? :D

Nordqvist
2011-01-27 01:08
#52

#49 fast jag är ju *harkel* 25 -__- så då får man "knarka" ;) Nä inte längre, när jag var yngre drack jag två st och vart alldeles stollig! haha! men nu är det som läsk, men man bli lite skarpare även om man inte bli pigg tycker jag!

Och jag kom på att dricka på bussen är en BAD IDEA eftersom jag alltid bli kissnödig när jag åker buss! Så Liss, du får stå med mig i kön och dricka röd bulle, dansa, sjunga (och kissa?) tills du tröttnar på mig eller jag somnar på trotoarkanten!
Jag är alltså ingen morgonmänniska… ;)

#51 Gärna "ovanliga" serier eller lite nyare! För mkt  Naruto, Bleach osv är tråkigt….

Liss
2011-01-27 01:56
#53

#50 Hahaha! OMG jag känner mig jätte stressad och pressad ska du veta. Från alla håll xD Men KUL är det. haha.

Jag vet i tusan vilka jag hoppas se egentligen. Vet bara att om jag ser vissa (tex. Hei från Darker than black eller Len Kagamine) så kommer jag följa efter det som pesten, med saliv rinnande ur mungipan.

Men håller med Teri också (nordqvist) om att för mycket Naruto, Bleach, One Piece etc är ganska tråkigt.

Iof är min andra karaktär ganska vanlig. (om man sett på den serien, vilket man borde ha gjort) Men jag är en ovanlig typ av honom, antar jag. Så just den utstyrseln kommer nog inte finnas.

Så ovanligt är kul!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-01-27 02:00
#54

#52 Jag tror nog det är allt socker man blir lite "hög" på. Och att man inbilla sig när man var yngre. hehe.
Åh, jag som trodde du var 15 år ;D mähähä…

Haha, det blir alltid jag med. Så vänta till kön du. jag samarbetar gärna med dig i kön. Vi kan äta bullar och dricka röd och sjunga så högt vi bara orkar, jag kommer aldrig tröttna på dig ^^
Fast jag hoppas att du går undan när du ska kissa? :$
Jag är inte heller någon morgonmänniska. Tur att jag ska åka tåget på natten då jag är van.. lär inte ha sovit innan :cc

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-01-27 18:49
#55

#54 Det är ju taurinet som är farligt, och koffeinet för småbarn (under 15 då tydligen), Det är ju lika mkt koffein som i 3 koppar kaffe eller nåt tror jag… Fast jag blir mer påverkad av en kopp kaffe än en red B! haha! Så jag kanske tar en kaffe på morgonen istället och då får du höra speedy remix av caramelldansen i kön istället! haha! och DÅ kommer jag kissa HELA TIDEN! haha!

Jag skulle aldrig palla att vara uppe hela natten och sen spendera hela dagen på Uppcon! Jag skulle somna i famnen på någon random människa som vill kramas! haha!

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-27 18:51
#56

#53: Min kompis ska cosplaya Hei från DTB i morgon på ConFusion! xD

Ja, det är på tok för mycket Naruto, Bleach och One Piece. Jag orkar allvarligt talat inte ens kolla på sådana cosplayare längre. Man har sett dem så många gånger…

Btw, min Rin cosplay är KLAR!!!!! xD Kolla gärna in den på blogginlägget om den. xD

AnnaMoonshadow
2011-01-27 18:57
#57

#56 snyggt!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-01-27 19:29
#58

#57: Shanx! xD ?

Nordqvist
2011-01-27 20:29
#59

#56 AWESOME!! :D

[Tan-chan]
2011-01-27 21:06
#60

#59: Yaay! xD

AnnaMoonshadow
2011-01-27 21:13
#61

Peppen!!!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-01-27 21:52
#62

#61: Yaaah! PEPP!

Annons:
Liss
2011-01-27 22:29
#63

#55 Hahaha… jag lär nog köpa en latte någonstans också. Så man håller sig lite vaken. Och samma här… har världens minsta kissblåsa när det kommer till kaffe och Te. Undra vart fan man ska ta vägen då liksom… ^^
Även om jag ser ut som en kille då, kan jag inte riktigt stoppa ner sn*ppen i en petflaska. xD

Haha neeh. Inte jag heller på något som UC. Får nog bli en tupplur på tåget (vilket jag aldrig kan, känner mig sjukt stressad på tåg) Men någonstans får jag väl sova. I din famn i kön! ;D

#56 Ohoho… menee jag ska inte dit JUH! ;)

RIN min RIN! Det blev greatness. Skorna är underbara. Då blir du ju förresten lite längre ändå. Så det ju ganska bra i jämförelse med mig sen. Iaf med Rin x Shiki.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-27 22:36
#64

#55 & 63: Kissproblem vartdå? I kön till UC? (O_o)

Yaah! It's finished! xD Men jag ska sy om den med ett annat tyg till UC har jag kommit fram till, om jag får tag i det tyget när jag får pengar om typ TVÅ VECKOR. Yaaay!

Ja, men sedan kommer jag ju vara sjukt mycket kortare än du när du är din hemliga coss, och jag min hemliga coss. Och du ska ju vara kortare än jag under andra cossen. xD

Liss
2011-01-27 23:02
#65

#64 Mjaa.. man vill ju inte springa iväg och lämna sin plats i kön. Erhm ;D

Ja, läste det :) Det blir nog kanon! Yeaaay haha.
Haha jaa men ändå. Vi är åtminstone ganska okej som ett av paren iaf ^^ Och du får som sagt krypa lite som den andra parten så det inte syns. höhö.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-27 23:09
#66

#65. Man kan springa in på en toalett precis i närheten av kön, och vi andra passar platserna. (^_^) Alla gör så. Och måste man gå, så måste man.

Hahaha yeah. Får nog ta med mig våtservetter så att jag kan rengöra mina knän då och då från allt krälande. xD

Liss
2011-01-27 23:18
#67

#66 Haha okej. Tänkte bara att det nog inte funkar med "hej, jag stod här.. kommer du inte ihåg mig" xD

Hahahha.. Kommer säkert vara jätte skönt att kräla på UKK golvet. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-27 23:20
#68

#67: Haha nä, om man går in i kön och ställer sig med sina kompisar så fungerar det. (^_^) Man måste ju kunna gå på toa liksom.

Haha ja, superskönt krälgolv. xD

Liss
2011-01-28 00:00
#69

#68 Jo det kan ju vara en fördel. Desutom lär man ju springa fram och tillbaka till folk i kön också. (eftersom du kommer vara mycket längre fram)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-28 00:15
#70

#69: Yeah. Kommer nog vara näst längst fram eller så beroende på när jag och kompisarna ska upp the Uppsala och tälta. Men vi planerar typ en vecka innan eller så.

Liss
2011-01-28 00:52
#71

#70 Haha, knasbollar! Då hamnar ni väl kanske i tv igen då ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-28 01:00
#72

#71: Haha, ja kanske! xD Hade varit awesome. xD

Nordqvist
2011-01-28 10:22
#73

#36 klart du får vila ditt huvud på min axel, så vilar jag mitt på nästa person i kön! haha!

#70 galet! haha en vecka? Jag tyckte jag var galen som skulle åka sjukt tidigt på morgonen! ;) haha! <3

Liss
2011-01-28 19:09
#74

#73 Haha, låter som en plan. Alla sover i dominostil.

Ja eller hur! Det räcker att åka tåget vid halv fem på morgonen liksom :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

somace
2011-01-28 20:25
#75

#56 Otroligt snyggt! O.0 Alltså, wow! Du funderar inte på att starta ett yrke som cosplay-skräddare? Haha :)

#73 Hehe, exakt. Jag fick värsta reaktionen av min kille när jag sa att jag tänkte försöka vara där kl 6 på morgonen…ska nog ta och påpeka att somliga är där en vecka innan ^_________^

Nordqvist
2011-01-29 00:56
#76

#74 Ja! Jobbigt bara om någon ramlar! Faller en faller alla! xD

#75 Jag tänkte typ ÅKA 6 på morgonen! haha! Jag vet inte om bussarna går så hemskt tidigt… men det lär de ja göra så ja kanske kan vara där till 06.00 cirkus jag med! ;) *Gäspar*

Annons:
Liss
2011-01-29 22:24
#77

#76 Snarare roligt! haha… kan vi inte se om det funkar ^^

Då får du minsann hålla en plats där åt mig då. För jag kan inte komma tidigare än 08.00 … går inga tåg då.

Iof borde jag snacka med Björn, som ska dit också. Dem kanske åker bil… så vore ganska onödigt för mig att åka tåg då. Dessutom kanske jag kan få honom till att åka riktigt jävla tidigt då :p

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-30 18:58
#78

#75: Jag är inte så bra att jag ska börja som en skräddare. Men det hade varit kul. Det ligger mycket arbete bakom den cosplayen och under denna helg fickjag bekräftelse på det också. Men den ska bli ännu bättre till Uppcon! (^0^)

Liss
2011-01-30 20:05
#79

Allt ska bli bäst till Uppcon! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-01-30 21:50
#80

Uppcon är bäst! Och alla som ska till Uppcon är bäst!

Liss
2011-01-30 23:36
#81

Well, this is gonna be the best UC ever!!! hejja jifare, hejja jifare! :DD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-30 23:55
#82

#81: Kör med mitt "yaaaaaaay!" till det. xD

Liss
2011-01-31 00:50
#83

Haha, yeaaay funkar i alla tillfällen.

"Jag kan hjälpa dig hålla upp din cosplay" - Yeaaay!
"Våldta Lelouch i kejsarklädseln" - Yeaaaay!
"Vi ska se på Yaoi hela natten" - Yeaaay!
erhm….
"Jag väljer dig, Lelouch Pokemon" Yeaaaay! …

Vem ser fram mot Uppcon.. Jaaaaaag! xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-31 01:19
#84

#83: Hahaha! Ja, det fungerar precis till allting! xD

Jag ser också framemot Uppcon! PEPPEN!

Nordqvist
2011-01-31 11:26
#85

Me2! Me 2! Me 2!!! Skrattande *Räcker upp handen*

[Ai-chan]
2011-01-31 17:01
#86

Jag har inte fått något mejl ännu om att skriva ut, skulle streck kod vara med å eller?

[Tan-chan]
2011-01-31 17:22
#87

#86: Det står på hemsidan att du inte kan skriva ut biljetterna än.

"Denna funktion kommer att göras tillgänglig senare (ungefär i april) så tills dess får ni snällt hålla ut."

Och allt är med på biljetten (ditt info och streckkod) när du ska skriva ut den i april.

[Tan-chan]
2011-01-31 17:24
#88

#86: Har du ens tilldelat biljetten till dig själv än? Där står det ju om nedladdning av kvitto om du klickar på "Jag" längst uppe i höger hörn. Om du klickar på "Ladda ner kvitto" så får du upp informationen.

[Ai-chan]
2011-01-31 18:47
#89

oj, det där har jag inte änns tänkt på. hehe.
Så om man är klar med köpet o allt. Ska man då tilldela biljetten till sig själv? Om det blir senare i april så kanske man kan göra det senare med eller försvinner det? Eftersom jag inte vet om man ska köpa mera till…

[Tan-chan]
2011-01-31 18:51
#90

#89: Det försvinner inte, men det är lika bra att tilldela biljetten till sig själv med en gång så att man inte glömmer det. Om biljetten inte är tilldelad så kommer du inte in vid incheckningen.

Och du kan köpa mer från hemsidan om det är så att du vill tillägga något bland dina biljetter och sådant. Gör bara som du gjorde med inträdesbiljetten.

Du får vara lite mer uppmärksam och kolla igenom hela UC's sida, så du håller dig uppdaterad på allt som händer och sådant. (^_^)

Så till er alla: Tilldela biljetten +sovsal/hotell/platsbiljetter och whatever med en gång så att ni inte glömmer det!

Annons:
[Ai-chan]
2011-01-31 19:16
#91

hehe så tilldelat =)

[Tan-chan]
2011-01-31 19:18
#92

#91: Härligt!

Liss
2011-01-31 20:04
#93

Att det ska komma flera vocaloids på UC, gör mig ganska klaaad!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-31 20:07
#94

#93: Jag är trött på Vocaloids. Det var hundratals sådana på ConFusion att man spydde galla över dem i slutändan. (=_=) Det fanns typ 150 miljoner Rin och 50 miljoner Kaito, och några miljoner Miku. (^_^,)

Liss
2011-01-31 20:08
#95

Och två Yoshi, verkar det som. Världens jäkla cosplays, så dem inte ens kan gå ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-01-31 20:09
#96

#94 Ahahaha, jaa det är väl förstårligt. Dem har blivit väldigt populära nu. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-31 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

#95: Härmapor! Min kompis var Yoshi under förra UC ju! xD

Annons:
Liss
2011-01-31 20:17
#98

#97 Haha så jävla fin!
För vet du vad… jag märkte att jag läste från mars 2010 xD hahahahahahahaha Så någon av dem var din vän ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-01-31 20:19
#99

Fast vänta lite nu… nu känner jag mig blåst. Förra UC var ju inte i juni… hmn.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-31 20:21
#100

#99: Nä, förra UC var i april. xD

Liss
2011-01-31 20:34
#101

#100 Haha jaa så var det ja. Men var fortfarande din vän som skrivit isf i mars 2010. Så inte det här året då… inga härmapor ännu xD

Fan vad virrig jag är ibland. (neeeh JÄMT)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-31 20:34
#102

#101: LOL! xD

[Tan-chan]
2011-02-01 21:30
#103

OMFD!!! En kompis beställde cosplaypass åt henne och mig till tävlingen på UC! Har så ont i magen att jag tror jag dör. xD

Nordqvist
2011-02-02 01:18
#104

#103 WOHO! Det fanns ju inte så många kvar så! :P

Annons:
[Tan-chan]
2011-02-02 03:07
#105

#103: Fanns det inte? Hur vet du det? De brukar ju inte meddela hur många det finns kvar. (O_o)

Liss
2011-02-02 03:14
#106

#103 Awh… avis! ;c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 12:22
#107

#106: Köp en till dig själv också då. xD

Jag kommer att spy när jag ska upp på scen. (O_o) Håll utkik efter en Rin från Togainu no Chi som går som en rädd hare på scen, och sedan spyr en kaskad över närmaste publiken och sedan svimmar och trillar av scenen. xD

somace
2011-02-02 20:29
#108

#107 Wow, det vore verkligen en show det där :) Haha, tänk om det sitter ett par stackars lolitor längs fram i sina finaste utstyrslar…ja, en riktig show skulle det allt bli ^_~ *elak*

[Tan-chan]
2011-02-02 20:50
#109

#108: Mwahaha! Känner mig peppad att göra det nu bara för det. xD

somace
2011-02-02 21:02
#110

#109 Men vad kul faktiskt att du ska tävla!!! :) tyvärr är väl åskådarplatserna slut så jag kommer inte kunna hejja =/ Men behöver du göra något speciellt på scen? Eller räcker det med att typ bara…springa förbi, haha :P få det överstökat liksom.

[Tan-chan]
2011-02-02 21:15
#111

#110: Vet inte om jag vågar tävla. Jag har en så våldsam scenskräck att jag inte vet vad jag kommer att göra när jag väl ska ut på scenen. (^_^,)

Men du kan ju fortfarande få en plats av de typ 700 som finns kvar om du köar lite?

Jag ska bara upp på scen, posa 3-5 gånger, och sedan gå och ställa mig bland alla andra tävlande innan vår grupp sedan går ut från scenen och nästa kommer in.

Men min kompis ska cossa som Akira från samma serie, så vi funderar på att göra en snabb sketch på scen - typ boys love-stuff. xD Och så ska jag fråga om jag får ta foto på publiken från scenen eftersom Rin (min karaktär) älskar att fota. (^_^)

Annons:
Liss
2011-02-02 21:37
#112

#107 Neh det vågar jag inte… Ifall jag inte hinner klart och med en förstagångs cosplay. Nono..
Men kan väl få vara med i sketchen isf? ;o

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 21:38
#113

#112: Vi kommer inte göra en riktig cosplaysketch. Vi tänkte bara sketcha på scen under tävlingen sådär snabbt - försöka hinna med en kyss eller något. xD

[Tan-chan]
2011-02-02 21:40
#114

#112: Dessutom kan man köpa cosplaypass och sedan strunta i att tävla ändå. Man måste inte tävla bara för att man har ett pass. (^_^)

Liss
2011-02-02 21:42
#115

#114 neh, men det är ju pengar ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 21:44
#116

#114: Jo, sant… (^_^,)

Liss
2011-02-02 21:54
#117

#116 Förvisso bara 50:- menee…  (och helt plötsligt kommer en Shiki in och ställer sig i mellan, när ni pussas!) ;o

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 21:57
#118

#117: Haha! Hade varit sjukt kul om han gjorde det. xD Annars har jag lite att lägga ut åt dig om du verkligen vill och det finns biljetter kvar. xD

Annons:
somace
2011-02-02 22:00
#119

#111 Men åååh, snälla rara! Om det blir en liten BL-sketch mellan Rin och Akira kommer jag verkligen slåss om en plats till cosplayen!! :D Men jag förstår verkligen om du tycker det är läbbigt, jag klarar verkligen inte av sånt. Hur mkt jag än skulle vilja i fantasin så går det typ inte :P

#117 Men åååh, wow jag kan redan se ett riktigt bra drama utspela sig på scen. Rin+Akira+kyss+Shiki = jag vågar inte spekulera! :)

[Tan-chan]
2011-02-02 22:04
#120

#119: Hahaha! Härligt! Ju fler supportare jag har i publiken ju modigare blir jag. xD

Åh, ja! Det hade varit klockrent och jättekul! xD

Liss
2011-02-02 22:05
#121

#118 Men hur blir det med resten av cosplaytävlingen och allting då? Jag har ju redan en utdelad plats på cosplayen.. och har hört många klaga förra gången, att dem inte fick se sjävla showen. Eftersom dem var bakom scen och skit!

Men ja, det hade varit awesome… om en Shiki får vara med på ett hörn.

#119 Haha, eller hur! Jag skulle betala dyra pengar för det.. xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 22:07
#122

#121: Resten av cosplaytävlingen? En kompis kan isf köpa din plats. Och de kommer spela in cosplaytävlingen så man får se den då. Det är säkert mycket roligare att vara med på tävlingen än att titta på den. (^_^)

Liss
2011-02-02 22:15
#123

#122 Mja, jag är ju en sån som gärna vill se allting. Men sketcherna, kan man inte gå och sätta sig då?
Att vara med i tävlingen äger nog… fan vad impulsiv jag är då.. klick!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 22:21
#124

#123: Mjo, det är ju det att man missar ju scetcherna också. (^_^,) Men de var inte så bra förra året så jag nöjer mig med att se dem inspelade efteråt på Youtube.

Liss
2011-02-02 22:25
#125

#124 Haha, jag älskar sketcherna. Men det ska ju sändas bakom också och repriser.. men ändå.
Har iaf klickat hem ett tävlingspass nu. ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-02-02 22:26
#126

#125: Haha! Så du köpte ett pass du med?! Härligt!!! xD

Liss
2011-02-02 22:28
#127

#126 Hah! Jaa? Förhoppningsvis får en Shiki vara med er då? ;o
Så kan jag peppa dig innan så du inte dör av skräck.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 22:31
#128

#127: Haha, ja självklart får han vara med. xD Vi får bara höra med arrangörerna bara vad som är tillåtet och inte på scenen sedan innan UC så vi kan planera in lite.

Och det hade hjälpt tonvis om du och Eli-san peppade mig att gå ut på scenen. LOL!

Liss
2011-02-02 22:40
#129

#128 Jao. Vissa brukar ju göra något lite fort "spel" i tävlingen åtminstone. Så det borde ju funka.

Hoho, så måste man skicka in bilder sen på cossen och anmäla karaktär och grejer, såg jag.

Hehe, det slutar med att en Shiki och Akira kommer bärandes med en liten rädd Rin i mellan sig ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 22:45
#130

#129: Hahaha! Ja, hade sett riktigt festligt ut. xD Men jag tänkte sy om hela Rins cosplay inför tävlingen bara för det. Ska köpa tyger så fort jag får pengar.

Btw så har jag skickat ett meddelande till dig på msn angående din andra cosplay.

Liss
2011-02-02 22:50
#131

#130 Jo, jag förstod nästan att du skulle göra det isf - till tävlingen :D
Nu jävlar ska jag göra världens snyggaste Shiki cosplay. erhm…. *host host* Känn ingen press Lisette, andas!

well, logging in then :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 22:53
#132

#131: LOL! Jag hjälper dig. Andas lugnt. xD

Annons:
Liss
2011-02-02 22:56
#133

#132 Haha, kan nog behövas ;D *pust*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 23:10
#134

#133: Haha, ställer alltid upp! Det vet du, sötnos. xD

Nordqvist
2011-02-02 23:16
#135

#105 De sa det på facebook! Förvånad

#125 Får jag sitta själv då? *Ledsen i ögat* Gråter

[Tan-chan]
2011-02-02 23:23
#136

#135: Typiskt! Har inte facebook längre. (>_<)

Men var med du också då. Hahaha! Fast då måste du ju sy själv också. xD

Liss
2011-02-02 23:45
#137

#135 Jag veeet Teri! Jag tänkte på dig med kan jag lova. Och får jag den inte såld blir det tomt bredvid dig… (känner mig elak nu) Men du får hejja på mig. Skrik så du storknar, för jag vill höra DIG!
(Vi delar åtminstone rum fortfarande. och står i kön tillsammans. och är hemlighetsfulla tillsammans. och och och… *snyft*)

#136 Dem skrev att det var 20 stycken kvar, för ett tag sedan :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-02-02 23:47
#138

#134 Yeay! You make me happy Lovin!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-02 23:52
#139

#137: Oki, så pass många är sålda alltså. Hm. Härligt. xD

#138: Självklart! Annars skulle jag inte heta Lovin! xD

Annons:
Liss
2011-02-03 00:02
#140

#139 Japp, nu är det bara 17 kvar ;)

Haha. Lovin är väldigt passande. Du kommer förevigt heta Lovin nu ;D Tills du hittar något annat, det vill säga.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-03 00:08
#141

#140: LOL! Vill inte heta Lovin. xD

Liss
2011-02-03 04:26
#142

#141 Eyy… vill du visst. ;D tills vidare…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-03 04:50
#143

#142: Näe! xD

Liss
2011-02-03 05:14
#144

#143 *sadface* (.o_o.)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-02-03 16:11
#145

Jag har inte haft pengar/tid att beställa biljett till UC, hur länge finns de kvar?!

Och jag ska för övrigt vara Lolita på UC ^w^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-02-03 16:13
#146

#145: Det finns biljetter kvar. Annars hade de sagt något i stil med att "Fåtal biljetter kvar!" eller något för att stressa ihjäl en. xD

Annons:
Liss
2011-02-03 22:10
#147

#145 Ja, dem brukar inte säga hur många det är kvar. Men dem brukar nog ligga ett bra tag. i och för sig blir konventen större och större, men det finns nog många kvar. För som Tan-chan skriver, så brukar dem annars skriva meddelanden om att det är "få" kvar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-04 10:15
#148

#147: UC kan inte bli större om de inte flyttar till en större lokal. 3000 personer är maxantalet som UKK-byggnaden får ta in.

Nordqvist
2011-02-04 12:25
#149

På facebook gruppen är det 2000 anmälda att komma! Men man vet ju inte om alla köpt biljett än heller…

[Tan-chan]
2011-02-04 12:49
#150

#149: Nej, alla har inte köpt biljett av dessa 2000. Det är så enkelt att klicka på "ja" på Facebook och sedan inte mena det. Utgå inte efter sådana siffror. Dessutom har inte alla Facebook heller, så siffrorna stämmer inte alls.

Liss
2011-02-04 21:09
#151

#148 Jo jag vet. :) Och lite synd då att inte alla får plats i stora salen heller.

I facebookgruppen är det nu 2008 som anmält att dem kommer. Och 1093 att dem kanske kommer. Men som sagt är det ju enkelt att trycka ett ja före man ens beställt biljett. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-04 21:51
#152

#151: Ja, det är riktigt synd att alla inte får plats i den stora salen. Jag minns inte hur det var på förra UC om de sände allt som hände på scen på utescenen också så att de som inte fick plats kunde kolla där istället. Men problemet var bara att det var kallt och regnigt…

Liss
2011-02-04 22:16
#153

#152 Ja. Hoppas dem byger ut det till nästa gång kanske. Alltså byter plats. Iof är UKK väldigt nice, eftersom det är så nära till tågstation och allt. Men vill man få mer folk, så är det ju vad som krävs.

Jo, jag har för mig att jag läste det. - att dem visar ute och även i lilla salen till större event.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
somace
2011-02-05 12:28
#154

#152 Ja, tyvärr var det inte så trevligt väder så det var lite tråkigt att avnjuta allt som hände på scen utanför och dessutom var streamingen ganska dålig och ibland funkade det inte alls :) Men jag är tacksam att dom överhuvudtaget streamade och hoppas det blir bättre till i år! Och vädret lär väl vara bättre? Man vet ju aldrig men…ja, Junivädret brukar väl ändå vara ok…

[Tan-chan]
2011-02-05 12:52
#155

#154: Ah, så du såg det streamat utomhus? Jag tror detta var första gången de streamade va? Förhoppningsvis har de lärt sig lite från förra årets missar och gör det bättre i år.

Jo, juni brukar ha fint väder. Speciellt i början på månaden. Det är närmare midsommar som regnet kommer.

[KilledbySnape]
2011-02-08 01:22
#156

Ni förstår inte huur mycket jag längtar att se era cosplays!! :D:D

Jag vill inte heller ha regn om jag får välja, men mest av allt ska jag be till Gud att det blir världens lågtryck och kyla i början av juni.^_^

Idag fick jag min peruk till cosplayen! Känns riktigt, RIKTIGT ångestfyllt att veta att jag måste sätta saxen i den. Därför jag köpte den så tidigt, jag hoppas förstås att det blir rätt på en gång, men om det går åt h-vete så har jag en chans att köpa en ny och… gå till frissan och be dem klippa. XD

Nordqvist
2011-02-08 02:11
#157

jag längtar så till nästa månad då jag ska beställa andra hälften till min andra cosplay! och jag väntar på att den första hälften ska komma snart… Vill ha nuuuuu!!!

Nordqvist
2011-02-08 17:39
#158

Meddelande från Uppcon på facebook:

UppCon
Vi har blivit kontaktade av ett företag som skall göra en dokumentär om subkulturer åt TV3, och de vill gärna ha med ett avsnitt om cosplay. Om du håller på med cosplay, är över 18 år och bor i Stockholmsområdet (eller i alla fall i närheten av Stockholmsområdet) och skulle kunna tänka dig att vara med, skicka ett mail med ditt namn, telefonnummer och email till karl.blomster@uppcon.se !

[Tan-chan]
2011-02-08 18:15
#159

#158: Meeeh! Och jag som inte bor nära Stockholm alls men älskar kameran. xD

Liss
2011-02-08 18:54
#160

Heheh! Spännande. Undra när det kommer sändas då.

Och jag längtar till jag har någon del överhuvudtaget xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-02-09 00:18
#161

VAR ÄR MIN COSPLAY 2 PART 1? *Gråter* jag vill ha den nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nuuuuuuuu!!!!! *Stampar tjurigt i marken* och jag vill att mamma ska ta sig tid och sy med mig snart… -__-

Liss
2011-02-09 01:13
#162

#161 Från vilket land kommer den? Kan du inte spåra sändningen eller nåt ^^ Den kommer, den kommer. Andas.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-03-05 19:58
#163

Versailles till UC! <3<3<3 Jag är en glad flicka denna afton :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-03-05 20:10
#164

#163 ME 2! ME2!! :D :D :D

[Tan-chan]
2011-03-06 00:06
#165

#163: Det har varit känt ett tag nu ju. Stod i tidningen SHOXX att de skulle spela på Uppcon innan Uppcon ens hade kommit ut med informationen. xD

Nordqvist
2011-03-06 11:46
#166

#165 Vad är det för tidning?

[Tan-chan]
2011-03-06 12:14
#167

#166: En japansk musiktidning.

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-03-08 13:31
#168

nyheter för mig :P Roligt att så många av oss har platser inärheten av varandra nu, kommer göra upplevelsen ännu bättre ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-03-08 18:16
#169

#168: Ja! Vi kommer att stå och skrika tillsammans! ♥

Liss
2011-03-08 19:02
#170

Alla kommer bli döva av mina pandaskrik i öronen. (ja pandor skriker jätte högt?)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-08 19:36
#171

#170: Av mitt skrik med! Jag skriker 10 gånger värre än en skrikapa. xD

Nordqvist
2011-03-08 19:40
#172

Iiiiiihhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *Hoppar och skuttar*

Liss
2011-03-08 22:03
#173

Hahaha… IIiiiiiiihhh….

Tack kära nötter, för att ni gav tillbaka peppen och mitt sug efter Uppcon. Vad vore jag utan er nerdar. ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-03-08 23:36
#174

Vad vore vi utan dig Liss! Vad vore vi… ;)

Jag vill ha min del 2 av min andra cosplay nu! och jag har ångrat mig ang ärmen på den första… Så jag måste sy om… jag blir GALEN! Jag som hatar att sy.. Thank gohd att jag inte syr en helt egen (Med tanke på att en ärm, en tygbit, tog ca 1,5 timmar att sy ihop och fast! haha!) cosplay!

Ni som syr eget: NI ÄR AWESOME!!!

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-09 08:44
#175

#173: Rin vore ingenting utan Liss. Inte "hemlig" heller… Och absolut inte Tan-chan.

#174: LOL! Nä, då ska du inte ge dig på att sy en cosplay från scratch. Du hinner bli mumifierad innan du är klar. xD Fast jag själv skulle inte kunna köpa en cosplay. Det går emot min personliga cosplaymoral. Måste sy och bygga det jag kan själv. LOL!

Liss
2011-03-09 17:31
#176

#174 Awwh.. Teri bunny. ;D

Haha, mjaa… jag är nog inte jätte mycket för att sy heller, har jag märkt. Men det går väldigt fort för mig dock. Jag kan, men har inte orken att sitta still och glo på ett stycke som sys ihop ;D

#175 Ditt söta lilla smultron. Shiki/Liss/Lis1/hemlig* vore ingenting utan dig heller. Sorgligt att ha sådana personlighetsstörningar ;) Men väldigt värdefullt att ha en sådan vän som dig.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-03-09 17:33
#177

#175 hade jag haft tekniken, vetskapen och tålamodet så hade jag självklart sytt själv! men njag blir hulken bara av att titta på en symaskin!! haha! Jag kan lägga golv, snickra ihop en bokhylla, måla ett hus och lägga tak! men ta mig fan inte sy ett lapptäcken! hahaha!

[Tan-chan]
2011-03-09 21:12
#178

#176: Naaw! Min tårtsmula! ♥♥ Du är också värdefull så in i tusan för mig!

Nordqvist
2011-03-09 21:52
#179

Haha kärlek på hög nivå! ♥

Jag har cosplay frenzy och har beställt linser!! Sitter med en lastad kundvagn och överväger den sista sista delen av cosplay nr 2…. men jag har ångest och vet inte hur jag ska göra!!!! Och ingen att diskutera med för ingen är inne på msn (I'm talking to you Lissy och Tanny…haha!) (jag är en tönt jag vet!) gaaahahahahaaaa!!! COSPLAY MAKES ME CRAZY!! hahaha!

[Tan-chan]
2011-03-09 21:56
#180

Jag loggar in! Håll ut! xD

Liss
2011-03-09 23:19
#181

#178 Jaa, väldigt ledsamt att vi inte kan prata på msn som förr. (låter som flera år sedan ;) haha) Men är så fruktansvärt trött om dagarna, när jag kommer hem. Och vi har ju fortfarande varandra ändå. Saknar dig gör jag också… som tusan.

#179 Oh gawd… not LissY ^^ I skolan kallar dem mig Liss Piss Kiss E Miss… tycker det är ganska gulligt iof. Men Lissy låter som en … fjortis. ;D
Men du messa ju, bara att göra det när du vill, du vet. När det gäller allt :) ALLT!! Thats why you have my number dear.

Och så kom jag på att det här inte har något alls med Uppcon och göra. .. kanske indirekt?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-09 23:21
#182

#181: Jo, det är synd. Men jag förstår om du inte orkar, sötaste. Och jag saknar dig. *sob*

Nordqvist
2011-03-10 00:32
#183

#180 Tahnkjuh!!! <3

#181 Det var för att det skulle passa med Tanny! xD Sorry! Ja indirekt eftersom det har med den hemliga cosplayen att göra som jag ska ha på uppcon! haha!

Jag har beställt mer och mer OCH MEEER!!! Nu är snart allt beställt! och bara 600 kr gick det på! Isch… :P men totalt har det väl gått på över 3000 kan jag tänka mig! hahahaha! Galet dyr hobby, men rolig! :D Beroendeframkallande! jag har redan börjat planera nästa års! haha

Hoppas det är värt det och att det blir ett awesome Uppcon! Fast det tvivlar jag inte på!! ;)

[Tan-chan]
2011-03-10 10:35
#184

#183: Ja, galet dyr hobby är det! Men när man syr allt själv blir det mycket billigare, om man kan sy då. Och eftersom det egentligen ska bli billigare med att sy själv, så är min Rin-cosplay cp-dyr! Den har gått på allt som hallt kanske lite över 2500 kr. (O_o)

Min hemliga cosplay har bara gått på ca 200 kr, fast då har jag inte räknat med skorna (fast de tillhör ju inte cosplayen egentligen), och foundation. Foundation för att täcka mina tatueringar går på över 1000 kr. (O_o)

Liss
2011-03-10 15:21
#185

#183 Haha, bra! Beställde du helvita nu eller?

#184 galet med 1000:- för sminket. ^^

Gah. Jag känner mig lite smått stressad när vi pratar sådär. När ska jag orka att sätta mig och sy igen, när jag är som en vandrande zombie så fort jag kommer hem. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-10 15:35
#186

#185: När du har vant dig vid att gå i skolan? Tar någon vecka innan man hinner anpassa sig och må bra när det gäller just trötthet och sånt.

Liss
2011-03-10 15:49
#187

#186 Hehe, vet inte om jag kommer det. Mammsen säger desamma.. men har ju gått nästan två veckor nu ^^

Men ska sätta mig och sy i helgen :) Eller göra smågrejerna.
Tänkte vänta lite till, förrän jag beställer till hemlig* så jag har pengar till allting, direkt i stället.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-10 15:56
#188

#187: För mig tog det 1,5 månader att bli normal när jag borjade skolan. Det tar tid. (^_^)

Annons:
Liss
2011-03-10 16:00
#189

#188 Hehe, ja jag känner ju liiiite mer energi än jag gjorde första veckan kanske.. Men jaa…

Stå och vara ybertrött, medan man skär ut bältesspännet.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-10 16:08
#190

#189: Akta så du inte skär av dig fingrarna bara. xD

Liss
2011-03-10 16:25
#191

Haha! Jao, då blir det rödfärgat xD

Hittade du kromfärg btw?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-10 16:46
#192

#191: Nope, har inte hittat kromfärg. Den kromfärgen som vi letade efter tål inte att röras på. Så den får man glömma. Den var bara för dekoration. Men det måste ju finnas någonstans. Hur i tusan kan man annars måla plast i krom?

Liss
2011-03-10 21:27
#193

#192 Inte att röras på? :O Vad är det för jäkla färg.. ha! Men det borde fan finnas kromfärg inom akrylfärger eller något.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-10 21:37
#194

#193: Ja, det måste det. Hur färgar de annars kaffekoppar och sådant annat ickemetalliskt till krom?

Liss
2011-03-10 22:05
#195

#194 Precis!! och det borde faktiskt finnas inne på panduro eller något, någon gång.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-03-11 01:01
#196

#185 Jajemen! :D jag kom ju på värsta bra grejjen jag skulle skrivit i kommentarsfältet, fast inte förrän efteråt! :(

Tan-chan: Finns det inte crome färg då? Här blandar vi svenska och engelska hej vilt! xD

[Tan-chan]
2011-03-11 01:27
#197

#196: Jag vet inte. Jag har inte hittat någon sådan kromfärg på nätet. (T_T)

[Tan-chan]
2011-03-11 01:30
#198

Hittade kromfinish på http://www.alclad2.com/. Men den verkar superdyr och måste appliceras på svart bas…

[Tan-chan]
2011-03-11 02:20
#199

Work it, Shiki! Rin förväntar sig att se Shiki dansa denna på UC. Men glöm inte den gulliga dansen med kattöron också. xD

Liss
2011-03-11 07:41
#200

#196 kommentarsfältet-vadå? ^^

#199 Hahaha, men … men… hur många danser ska jag lär mig egentligen xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-11 11:55
#201

#200: Så många tills Rin är nöjd. xD

Nordqvist
2011-03-11 12:02
#202

#200 ja en lite barnförbjuden kommentar! ;) Eftersom de lär undra varför en tjej beställer vita handskar från en frackbutik… :P Och inget annat än det!

Annons:
Liss
2011-03-11 16:24
#203

#201 Haha, ja jo. Kan ju försöka ^^

#202 Ahaaa! haha, men det ska väl dem ta och skita i ^^

Var inne på panduro idag och frågade dem om kromfärg. Men dem har inget sånt. Hon tipsade om en ren färgbutik i stället.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-11 16:29
#204

#203: Ja, jag tror inte det finns att få tag i kromfärg över huvud taget egentligen om man inte går till en specialist som håller på med att kromlacka grejer.

Liss
2011-03-11 16:39
#205

Hmm.. har ju sett koppar i krom liksom. Borde inte vara så problimatiskt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-11 16:48
#206

#205: Nä, man kan ju tycka det. Det enda jag har hittat var en amerikansk hemsida som sålde krom, men jag vet inte hur man kan köpa den i Sverige för vi har inga återfösäljare här.

Liss
2011-03-11 18:11
#207

Ska kolla i färgbutiken vi har här i stan, någon gång också.. så får jag se.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[KilledbySnape]
2011-03-12 20:52
#208

Huhu jag längtar mig galen! Det känns så nära, men ändå så långt borta. ♥ Nära, för att jag känner mig stressad med allt som ska göras klart. Långt borta, för att det är LÄNGE TILL JUNI, helt enkelt. XD

Jag ska beställa min cosplayoutfit i slutet av månaden. :)

GinnoOokami
2011-04-08 14:08
#209

Åhh, jag vill också till Uppcon, såg ju att VERSAILLES KOMMER DIT :D Får ta ett snack med morsan och säga att jag SKA dit. Är ju 18 nu liksom, inte kan väl hon bestämma då :P Är lite sent ute, men bättre sent än aldrig ellerhur? :P

Annons:
Liss
2011-04-08 15:29
#210

#209 Klart du måste få när du är 18år? Hon har väl inget direkt att säga till om då, angående en liten resa ;) Och det är ju inte direkt farligt heller.
Om du inte blir anfallen av flertal glada tjejer, som vill ha kramkalas förståss. Det är nog det värsta som kan hända ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-08 16:28
#211

KRAMKALAS FTW! Jag ska kramas med så många jag kan! Jag har inte fått så många kramar i år… :( Så jag ska ta igen det på Uppcon! hehehehe!

Liss
2011-04-08 17:23
#212

#211 Hahah! Jaa det är ju stället där det absolut är tillåtet att ha närkontakt utan anledning egentligen ;D Och när du inte har någon att krama, kan du alltid bära mig.. du vet :P erhm…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-08 18:17
#213

#"12 Tänk på att jag är gammal Liss! *Masserar sin onda rygg och nacke* haha! Ja oh ja jag ska krama killar, tjejer, wannabees och wapaneser och alla som kommer i min närhet! kanske klämma på en stjärt eller två oxå… ;) NEJ FY MIG!!!! Förvånad Jag ska tygla mig… jag lovar! ^_^ Gäller för alla utom Liss! Moahahahahahahaha!

AnnaMoonshadow
2011-04-09 16:35
#214

#213 det som händer på UC… ;)

Läste på facebook att det nu finns 100 biljetter kvar :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-04-09 20:15
#215

#213 Hahahahaha! ♥ Jag tror inte riktigt på det där med att tygla sig ;D

#214 Ja, jag läste det med. 100 biljetter är inte mycket inte… Tur man redan har.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-10 10:36
#216

#214 haha precis… ;) Jo jag såg det med, undrar hur många biljetter de hade, någon som vet?

#215 haha nej jag kommer ha en kram-frenzy och när vi suttit i baren en stund på kvällen så kommer *****-san eller Misa-chan gå CRAZY! hahaha!

Annons:
Liss
2011-04-10 21:15
#217

#216  4000 biljetter :) Så det blir några stycken. hehe.

Haha! Oh dear lord! Jag tror inte jag ska sitta i baren något.. Känner på mig att jag inte vågar det ;) jag ska gömma mig i bubbelpolen. xD … (som om det vore bättre)

Ghaaahaha… its going to be soo fuuun!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-10 22:15
#218

Alltså, vart läser ni att det är bbara 100 biljetter kvar av 4000? Kollar runt på UC's Facebooksida men ser bara att de har skrivit att det är typ 100 personer kvar till 4000 som gillar det på Facebook. Men ser inget där de säger hur många biljetter det finns kvar. (O_o) Är jag blind, eller är det sådan info som jag inte kan se eftersom jag inte har fb?

Liss
2011-04-11 01:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#219

#218 Ja, du är blind ;) ♥
Eller så kan du inte se det för att du inte har fb.. vad vet jag.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-11 16:04
#220

Ah! Då är det sådan info som jag inte kan se eftersom jag inte har fb. (^_^,) Eller så uppdateras det riktigt segt för mig.

Låser tråden och den fortsätter i #3.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: