Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 4067 ggr
[Nalle-]
2011-02-09 16:56

Tips på japansk serie?

Jag är sugen på att börja kika på någon bra japansk serie igen. Men vilken? Tips, tack! Allt är av intresse ;)

Det ska alltså vara en serie, inte Anime.

Annons:
[Tan-chan]
2011-02-10 15:09
#1

Det beror ju på vad du är ute efter för genré. Jag är inte så insatt i drama, men jag kan tipsa om akihabara@DEEP om du vill se komedi. Det är en av de bästa japanska serierna jag har sett i hela mitt liv. (^_^)

Ni andra, som är mer insatta i detta med drama, får gärna hjälpa till här eftersom jag själv är rätt så värdelös på drama. Haha!

[Nalle-]
2011-02-10 19:29
#2

Det var just något åt drama hållet som jag kanske var lite extra sugen på! Men ska kika på ditt förslag också, tacktack ^^

[Ai-chan]
2011-02-10 19:50
#3

Här är lite allt möjligt som jag tipsar om:

Lovely Complex
Nana
Moon Child
Formula 17
Winter Sonata
Ai no Kotodama
Sukitomo
Itsuka no Kimi e
Taiikukan Baby
Hana-Kimi

Eternal Summer
No regret
Big Bang Love
Hana Yori Dango
Takumi series - Soshite Harukaze ni Sasayaite
Bishounen
Innocent
The Love Of Siam
14 Sai No Haha
Coffee Prince

1 Litre of Tears
Baby and me
You're beautiful
Iguana no Musume
Jenny & Juno
Kimi ni shika kikoenai
Koizora
Mei-chan no Shitsuji
Nanako to Nanao
100 days with Mr. Arrogant

200 Pounds Beauty
Bandage
Devil Beside You
Abarenbo Mama
Ghost Friends
First Kiss
He was cool
Hatsu-koi
Pasta
Kimi wa Petto
The Girl Who Lept Through Time

Speciellt tipsar jag om:
Ghost Friends, Koizora, 1 Litre of Tears, Kimi ni shika kikoenai, Kimi wa Petto, 100 days with Mr. Arrogant, Devil Beside You, Coffee Prince, Hana-kimi, The Love Of Siam, Bandage, You're beautiful, Hana Yori Dango & Lovely Complex =)
Dom är några av mina favoriter.

[Nalle-]
2011-02-11 14:26
#4

Åh, tusen tack! :) Men Coffee prince, är inte det en koreansk serie? Eller är det en helt annan?

[Ai-chan]
2011-02-11 15:40
#5

aa, såg nu att du sökte japanska. Sry, nämnde en del koreanska mm också. Men dom är bra. ;) Tipsar om att se dom =)

AnnaMoonshadow
2011-02-15 17:36
#6

1 litre of tears (finns som film och drama. Draman är bättre!), koizora (finns som film och drama),
Mioka - Dessa tre är lite tragiska.

Gokusen - Finns som tre säsonger + en film. Humor, otroligt rolig enligt mig :D

Hana Yori Dango,
Hanazakari no Kimitachi e, Nobuta wo Produce - tre serier i skolmiljö med romantik och humor  ^^

kimi wa petto - humor och lite egenartad

dessa är de som jag kommer på på rak arm att tipsa om. länkarna är till dramacrazy.net om du vill kolla lite närmare på dem :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[KilledbySnape]
2011-02-16 18:29
#7

Ingen som tipsar om My Boss, My Hero!? Då får väl jag göra det. :)

AnnaMoonshadow
2011-03-18 18:26
#8

åhh! my boss, my hero är kärlek <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

candyaddictedunicorn
2011-03-21 20:56
#9

Om du vill se en komedi rekommenderar jag Atashinchi No Danshi. Fast skådisarna i den suger ganska mycket ^^;

Om du vill ha riktigt drama ska du se på Koizora, det är typ den bästa dramaserien som jag sett någonsin, men ha näsdukar till hands.

Tumbling är också bra, inte för dramatisk med lite komedi (^__^)

"Fall seven times, get up eight!"

The GazettE är mitt liv!

 

fanipala.blogg.se

JAUS
2011-03-22 23:17
#10

Nausicaa är den bästa mangan jag någonsin läst, så börja med den. Den är väldigt aktuell också med tanke på vad som händer just nu i Japan också.

Genshiken är underhållande om man gillar nörd(otaku)kultur.

[Angel88]
2011-03-25 07:47
#11

Jag kan rekomendera denna, den är en berg och dalbana av kännslor..

14 sai no haha

(14 år och mamma) den är väldgt fin och känslosamm denna serien..

Upp till toppen
Annons: