Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 4609 ggr
[Ai-chan]
2011-02-13 08:09

Könslösa yaoi serier

Vad tycker ni om könslösa Yaoi serier? Själv så tycker jag att det är nå extremt fult.

Annons:
somace
2011-02-13 12:12
#1

Könslösa Yaoi serier?! Jag tror inte jag har stött på något sådant…Vet inte ens om jag förstår vad det är? :)

[Tan-chan]
2011-02-13 12:47
#2

Jag tycker bättre om dem än dem där man ser organen. Tycker organen är fula och jag änna tappar lusten så fort jag ser dem. xD

#1: Ai-chan har uttryckt det fel. Hon syftar på könsorganen.

[Tan-chan]
2011-02-13 12:57
#3

Kan också peta in att med "osynliga" könsorgan så får mangan mer klass också. Det är inte liksom porr då tycker jag, utan då har mangan lite mer klass än en ren porrmanga där man ser typ allt.

Liss
2011-02-13 14:24
#4

Håller med Tan-chan. Om det är vad Ai-chan menar.

Jag gillar Yaoi med innehåll - alltså att det ska ha en story bakom sig. Inte bara ren sex, rakt på. Det tycker jag är väldigt osmakligt. Då kan jag lika gärna se på porr, vilket jag inte har någon lust till heller. ^^

Och i dem serier som har ordentligt innehåll, som är intressant, så brukar det ofta vara bilder utan kön eller väldigt få. Då tycker jag som sagt lika, att det get mer klass till serien.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ai-chan]
2011-02-13 16:00
#5

Tänkte att jag skulle säga att jag inte är ute efter sexet och sånt. Visst. Tycker det är ful när dom visar köns organ. Men tycker det är fulare när dom inte har något alls. :P Ser så roligt ut då :D

Och jo, jag menade det att dom inte har nå kön. censurerad är väll ok (även om jag vill helst undvika såna.), och osynliga hm mja.. Men att det är helt tomt. Ser roligt ut. ^^

[Tan-chan]
2011-02-13 16:40
#6

#5: Tycker det ser vackrare ut när de inte är där. Scenen får en helt annan inebörd som känns vacker och djup. Jag får inte alls den känslan från när jag läser Manga där man ser könsdelarna. Känns bara som en porrblaska då. (^_^,)

Annons:
[Deleted Account]
2011-02-13 23:03
#7

:D eller så kan man titta på riktig porr istället.

[Tan-chan]
2011-02-13 23:18
#8

#7: Om man inte gillar riktig porr då? Let's face it, Yaoi är mycket intressantare än vanlig porr som inte har någon handling alls. xD Det är handlingen jag är ute efter. xD

Liss
2011-02-14 03:04
#9

Det är handlingarna som oftast är finare, än några andra handlingar - enligt min mening. Jag har nog inte läst någon shoujo Manga som är så pass kärleksfull som viss Yaoi Manga är.

När det är närbilder eller bara massa kön, blir det som sagt ren porr … och det är jag inte intresserad av alls. För lets face it, det är INTE därför jag läser Yaoi Manga.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-14 03:05
#10

#9: Amen!

somace
2011-02-17 23:31
#11

Jag älskar Yaoi och för mig funkar det bara inte med könslösa scener, speciellt då det alltså är ritat så att könsorganen egentligen SKULLE synas men att de tagits bort eller bara inte ritats ut. Däremot kan jag acceptera och ibland uppskatta att en Yaoi inte visar själva sexet så explicit men OM den gör det så ska det banne mig visa kön annars är det bye bye för min del :P Tänker bara på sånadär plastdockor i affärerna, så mycket av karaktärernas identitet försvinner för mig. Jag vet, det är jättelöjligt och skrattretande att ett könsorgan kan betyda så mycket för mig men ja…just i genren Yaoi är det viktigt för mig, haha ;D

Så, könslösa Yaoi går faktiskt bort för mig i allmänhet men är storyn riktigt jäkla bara så gör jag förstås undantag för jag håller med om att det är först och främst storyn man är ute efter. Men personligen har jag ingenting emot lite porrinslag i en annars bra story och så länge det är smakligt ritat (vilket förstås också är en personlig åsikt) så tycker jag att synliga könsorgan gör det mer realistiskt liksom :)

#6 Jag kan absolut förstå vad du menar med att könsorgan gör scener mycket grövre, det håller jag faktiskt med om. Jag minns själv att jag blev chockad första gången jag stötte på det i Yaoi och tyckte det var väldigt ovanligt men tydligen kom jag över den chocken :P lol

Liss
2011-02-17 23:53
#12

#11 Där håller jag med dig. "Men personligen har jag ingenting emot lite porrinslag i en annars bra story" - Eftersom det är storyn jag i första hand går efter.

Det är ju inte så att jag skyr alla mangaserier som visar könsdelar. Då skulle jag verkligen få leta länge efter att ha något att läsa. Tvärt om, jag läser det allra mesta, som har innehåll.
Men för min del blir det en vackrare tanke bakom det, när inte varenda detalj visas. Det är också mer spännande, när man får tänka lite själv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Darkclam
2012-08-23 20:14
#13

Jag känner som så att är personen ritad så att man borde se könsorganet ur den vinkeln så ska det vara medritat ett könsorgan också!

Sen har jag inget emot bilder där vinkeln är sådan att det inte syns några könsorgan, för som många redan påpekat är det ju storyn jag är ute efter.

Annons:
Yen-Chan
2012-12-26 18:29
#14

finns det någon ni kan rekomendera? Då jag aldrig sett Yaoi, haha :p

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Aily
2012-12-26 20:07
#15

Vad gäller könsorgan bryr jag mig faktiskt inte, då min fantasi fungerar alldeles utmärkt. Oskyldig

#14 Jag har flera favoriter när det kommer till Yaoi, men rekommenderar varmt Honto Yajuu av Yamamoto Kotetsuko.

 

AnnaMoonshadow
2012-12-27 01:21
#16

#14 jag gillar Junjo romantica och Sekai-ichi Hatsukoi, båda skapad av Shungiku Nakamura. De är så söta och var för mig vad som över huvud taget fick mig intresserad av genren :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: