Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2556 ggr
Azmaria
2/15/11, 6:45 PM

"vilka animen kom ut när" sida?

Yo.  Vet ni någon sida på internet som visar typ alla animen(eller de kändaste, de flesta) samt under vilket år de har kommit ut? :P

Det skulle vara kul, för jag är nu ute efter riktigt gamla serier som typ kom ut samtidigt som Sandybell, Sailor moon, lady oscar etc. etc.

^^ det skulle vara en stor hjälp och jag skulle bli super glad då ^^

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Ai-chan]
2/15/11, 8:10 PM
#1

http://www.animenewsnetwork.com/ kan man söka. =) Men dom gamla är super svåra att hitta tycker jag. Allafall dom som är som candy candy och sandybell. Letar även efter den japanska versionen av sandybell. Har letat efter flera serier som online eller något annat, men super svårt som sagt. :O antingen är det dubbad till spanska eller italienska, eller så finns inte alla episoder. :/

Om du finner, säg gärna till! =))
För att det finns väldigt många bra såna intressanta serier som man vill se! Men som sagt, svårt att hitta. :/

Azmaria
2/15/11, 8:48 PM
#2

#1 thank you :) jaa jag håller just nu på att leta desperat efter gamla klassiker, men dom är så sällsynta D:

OH, nu hittade jag en bra sida med årtal och utkommna animen!

http://www.anime-planet.com/anime/years/

Det är bara att klicka på årtalen så kommer det upp en animelista :)

Härligt härligt. ^^ dags att fortsätta med sökande efter episoder ^^

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2/16/11, 12:20 AM
#3

Anidb.net är kanonbra!

Nordqvist
2/20/11, 1:36 PM
#4

1985 - Robotech, Time stranger, Thunder cats, A Little Princess Sara, Vampire hunter D, Area 88, Night in the galactic railroad, Megazone 23, The Fantastic Adventure of Yohko, Enemy mine!

Måste ju även tillägga att Super Mario Bros kom till samma år! ;)
A Good year.. ;)

Nordqvist
2/20/11, 1:46 PM
#5

Någon sida vet jag inte var de fnns, men går säkert att Googla! ^_^

[Ai-chan]
2/20/11, 2:16 PM
#6

Här har du tips på lite serier: 

Candy Candy
Daddy long legs
Glass Mask
Akage no Anne
Onii-sama E
Junkers Come Here
Blue Seed
Kodomo No Omocha (rätt så ny dock, men bra och känns lite smått gamal med stilen)
Emily of New Moon (dock är den ifrån 2007)

Och här har du dessa gamla serier som jag letar efter dom flesta utav. Finns inte! Antingen är det inte complett eller dubbad till nå skit, eller så finns det inte alls. :( http://www.anime-planet.com/tags/world-masterpiece-theater/anime

Annons:
[linnzy]
3/10/11, 1:35 AM
#7

Daddy Long Legs…helt underbar…

Candy Candy tillhörde min (såsom många andras) uppväxt *nostalgi*

Ehm…The Snow Queen, har en gammaldags tecknarstil men jag tror inte den är så gammal (doch jättesvår att hitta, fanns att ladda ner på ETT ställe förut men nu har de sluttat subba den)

Lady Oscar var också…hm..intressant, lite utdragen dock…

JAUS
3/22/11, 11:55 PM
#8

Gamla serier räknar jag de som kom innan Neo Genesis Evangelion (1995). Gainax förstörde som vanligt allt. Gråter

[Tan-chan]
3/23/11, 12:03 AM
#9

#8: Gainax förstörde? (O_o) De förgyllde mitt liv med Neon Genesis Evangeion. Det är min favoritanime någonsin. xD

JAUS
3/24/11, 11:03 PM
#10

#9 Jag sa aldrig att Neo Genesis Evangelion var dåligt utan jag syftade på att den serien hade så stort inflytande att den gamla stilens Anime försvann för all framtid. En ny era föddes. Man kan tala om Anime före Evangelion och efter Evangelion. Gainax har verkligen rört om i grytan.

[Tan-chan]
3/24/11, 11:08 PM
#11

#10: Jahaa! Ja, då förstår jag, och håller med! Den serien satte ribban riktigt högt, och Rebuild of Evangelion lär väl också göra det. Jag får tårar i ögonen av effekterna och kvalitén i de två första filmerna. Ibland känns det som att effekterna ska spränga TV:n när jag kollar på filmerna.

Dock saknar jag den gamla stilen lite. Den hade sin charm med handmålade effekter och så. I dag är ju allt datorgjort. Inte för att jag klagar, men ibland saknar man det gamla faktiskt. Och stilen som de ritade i förut med… (^_^,)

JAUS
3/24/11, 11:12 PM
#12

#11 Problemet är att det kommer så många Evangelion-kloner hela tiden.

[Tan-chan]
3/24/11, 11:17 PM
#13

#12: De har för många EVA-enheter i serien tycker jag…

Ja, det börjar bli lite för mycket med mecha också. Fafner var också bra, och jag älskar Code Geass med (men inte för att det är mecha dock). Men ingen mecha toppar Evangelion-franchisen. Tycker att Fafner påminde rätt så mycket om Evangelion, så antar att jag gillar den på grund av det.

Kan dock klaga på hur de har skött Evangelion-franchisen. Det har varit så rörigt med alla filmer till TV-serien att folk som inte är insatta i det kan börja från helt fel håll. Death & Rebirth tycker jag man kan hoppa över med en gång, och samma med de två sista avsnitten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: