Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Japanska språket

????!

2011-02-22 21:38 #0 av: FunkyShrimp

?????!

Är det någon här som kan japanska, eller håller på och lär sig japanska?

Jag har hållt på och lärt mig själv hemma i ungefär 2 månader nu. Det går jättebra och rätt snabbt fram faktiskt :)
Superkul!

Man kanske kan göra en tråd där man bara skriver på japanska, eller bara skriver om språket.
Eller varför inte både och? :)

????!

/?????? (Jacqueline)

Anmäl
2011-02-23 20:21 #1 av: somace

?????!

??????????????????????

:)

Jag försöker också lära mig japanska och läser för tillfället faktiskt en kurs på 9 högskolepoäng så det är inte så mycket :) Men det är en fortsättningskurs så jag kan väl det mest grundläggande.

Hur långt har du kommit i språket? Visst går det ganska fort att komma in i japanskan? Jag tycker det är ett relativt lätt spåk i och med att det är så regelbundet :)

Ska faktiskt ta och göra japanskaläxan till imorgon nu! :P Har ett par kanji jag måste lära mig. Jag använder sånadär kanji-flashcard som man kan köpa. Funkar superbra, kan varmt rekomendera det :)

???!

Anmäl
2011-11-06 16:28 #2 av: Ikajo

Jag kan prata relativt flytande och har vart i japan (efter att ha pluggat språket i 2,5 år) men min största rekommendation är ändå att läsa en lärarledd kurs.

Nog för att jag lärt ut grundläggande japanska men jag har inte i närheten av tillräckligt mycket tid för att orka lära ut det så här.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Anmäl
2011-11-10 22:16 #3 av: FunkyShrimp

hej!

inlägget handlade ju inte någonting om att lära ut språket, jag frågade bara om det var flera som lärde sig språket.
Har du pluggat här i Sverige?
Jag ska åka dit o plugga i 1-2 år tänkte jag, hyfsat snart.

Anmäl
2011-11-11 06:31 #4 av: TokyoWings

Jag pluggar japanska nu :3 pluggat här i ett år^^ ska stanna ytterligare ett år!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Anmäl
2011-11-11 18:05 #5 av: Ikajo

I sverige

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Anmäl
2011-11-14 20:41 #6 av: AnnaMoonshadow

vill ni ha en tråd där det är japanska som gäller? bara att starta eller så kan jag starta åt er. Det skulle även kunna vara en allmänn tråd för frågor ang. de japanska språket och uttrycken? intresserade?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl