Annons:
Etikettmusik
Läst 1574 ggr
[Ai-chan]
2011-02-24 20:36

Tokumaru Shugo live i STHLM

Tokumaru Shugo är en japansk sångare & låtskrivare. Han är en muliinstumentalist som varier väldigt många instrument i sin musik, han använder över 100 olika traditionela och icke traditionela instrument i sin musik. Han gör väldigt intressanta och varierande popmusik. 2004 gjorde han sin debut i Amerika med sitt album Night Piece, och sedan debuten har han gett ut 4 album.
Han är även medlem i rockbandet Gellers.

Nyligen känna gav han sina planer att åka ut på Europaturne, och bland datumen finns då en konsert i Stockholm.

Den 11 april besöker muliinstumentalisten Tokumaru Shugo Sverige, han kommer då ha en konsert på Södra Teatern i Stockholm. Det är dagen innan Miyavi spelar på klubben. Konserten börjar klockan 20:00 och biljett kostar 160 kronor. Biljett går att köpa på Södra Teatern.

Annons:
[Ai-chan]
2011-02-24 20:38
#1

Det märks att han experimenterar väldigt mycket med alla instrument. Hemskt intressant! Om jag hade mera pengar eller bode närmare så skulle jag verkligen gått på detta. Det skulle ha varit skoj att se. Speciellt att se hur många instrument som skulle spelas på scenen och sånt!

[Ai-chan]
2011-02-24 20:45
#2

En skön låt till.

Jag blir allafall lite glad utav musiken. Känns lite somrigt o ja, ljus musik eller hur man ska säga. :)

Upp till toppen
Annons: